Obnova unikátní ozubnicové trati, která vede z Tanvaldu do Kořenova, postupuje do finále. V současnosti už koleje vedou až do zastávky Kořenov, a to včetně nových ozubnicových pásů. Pracuje se na opravách tunelů. S kompletním ukončením prací počítá Správa železnic na konci října.

Na trase se momentálně upravuje takzvané kolejové lože a v nejbližší době začne svařování kolejnic. „Současně probíhají opravy tunelů. Žďárský a Desenský tunel jsou hotové, v Dolnopolubenském se opravují předportálové zdi a v Polubenském finišují izolační a sanační práce,“ sdělila Ekonomickému deníku mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Jednokolejka je kulturní památkou

Trať
Po rekonstrukci má být trať bezpečnější. Foto: Správa železnic

Modernizaci trati dělá za 432,1 milionu korun bez DPH společnost Chládek a Tintěra. Kvůli úpravám je na trati od 15. dubna výluka. Původní termín ukončení prací měl být únor 2026.

Dvanáctikilometrová jednokolejná trať, která spojuje Jizerské hory a Krkonoše, je kulturní památkou. Jde také o nejstrmější trať v Česku.

Na modernizaci trati spolupracuje Správa železnic s polským Dolnoslezským vojvodstvím.

Mohlo by vás zajímat

Čtěte také: Oprava zubačky z Tanvaldu do Kořenova vyjde na 432 milionů korun

Modernizace zahrnuje výměnu dřevěných a ocelových pražců za ocelové ve tvaru ypsilon, a to v celém úseku z Tanvaldu do Kořenova včetně hlavní koleje v dopravnách Desná a Dolní Polubný. Počítá se také s výměnou kolejnic, strojním čištěním štěrkového lože a opravou výhybek v dopravnách a na odbočce do areálu firmy Ornela.