INZERCE

„Jsem rád, že 164 let po prvním vlaku nyní můžeme oživit toto dlouho očekávané přímé spojení z Vídně přes Lublaň do Terstu,“ říká generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. Foto: ÖBB

ÖBB obnovují původní přímou linku z Vídně do Lublaně a Terstu

Nový přímý vlak EC 151/134 zamíří každý den z Vídně přes Graz přímo na pobřeží Jaderského moře. Jde o obnovení trasy Ferrovia Meridionale, která fungovala od roku 1857. Jízdenky lze pořídit od 29,90 eur z Vídně a od 19,90 eur z Grazu. Cestující tak bez přestupů dorazí k moři za necelých devět hodin.

Trasa z Vídně do Terstu se označuje také jako Jižní železnice. Prochází přes území Rakouska, Slovinska a Itálie. Za správu infrastruktury tak odpovídají tři národní železniční společnosti. Železnice byla provozována od roku 1857 až do první světové války.

Za devět hodin v Itálii

„Jsem rád, že 164 let po prvním vlaku nyní můžeme oživit toto dlouho očekávané přímé spojení z Vídně přes Lublaň do Terstu. Spojujeme tak tři velká evropská města, která čekají na naše cestující, s tak rozmanitou nabídkou kulturních nabídek,“ říká generální ředitel ÖBB Andreas Matthä.

Jízdní řád obnoveného spojení. Foto: ÖBB

Vlaky jezdí denně mezi Vídní hl. nádraží a Terst Centrale a jsou provozovány ve spolupráci se Slovinskými železnicemi a Rail Cargo Carrier Italy.

Vlak EC 151/134 z Vídně hl. nádraží – Trest Centrale vyjíždí denně jako EC 151 do Lublaně a poté pokračuje jako EC 134 do Terst Centrale. Cesta trvá osm hodin a 54 minut. 

Vlak C 135/150 z Trest Centrale do Vídně hl. nádraží vyjíždí denně jako EC 135 do Lublaně, následně pokračuje jako EC 150 do Vídně hl. nádraží. Zpáteční cesta trvá o pět minut déle. 

Pro cestující z rakouské metropole se tak rozšiřuje možnost cestování k Jaderskému moři. Jedná se o alternativu k relaci Vídeň – Benátky, obsluhovanou soupravami RailJet, které přes Villach a Udine dorazí na nádraží Santa Lucia v Benátkách za zhruba 7 a půl hodiny.

Tomáš Rovný