Ministerstvo dopravy uzavřelo smlouvu na provoz infolinky oddělení zákaznické podpory resortu se státním podnikem Centrum dopravních informačních systémů (CENDIS). Hodnota kontraktu je 2,4 milionu korun. Vyplývá to z Registru smluv. CENDIS se o zákaznickou podporu stará už od roku 2023, kdy s ním resort dopravy podepsal rámcovou smlouvu. Nová smlouva platí od 1. dubna do 28. února 2026.

Linka funguje každý všední den od devíti hodin dopoledne do pěti hodin odpoledne a operátoři mají podle podmínek kontraktu ovládat minimálně český a anglický jazyk. Ve smlouvě se také píše, že operátoři na základě svých znalostí dotaz volajících zodpoví, případně je přepojí na zodpovědného pracovníka ministerstva dopravy.

V dokumentu se uvádí, že ministerstvo dopravy po dobu trvání objednávky požaduje za účelem namátkových kontrol zasílání vzorků záznamů hovorů v jím stanovených časových úsecích.

Služby budou fakturovány měsíčně zpětně. Dodavatel, státní podnik CENDIS, má také každý měsíc předložit zprávu, která bude obsahovat základní statistiky hovorů, jde minimálně o počet přijatých, vyřízených a přepojených hovorů a také průměrnou délku hovoru.

Mohlo by vás zajímat

Zákaznické centrum CENDIS zajišťuje klientskou podporu podle mluvčího ministerstva dopravy Františka Jemelky také pro systémy elektronické dálniční známky, jednotného tarifu OneTicket, Portálu dopravy a pro další projekty. Státní podnik CENDIS pod sebe přebral v souvislosti s transformací Centra služeb pro silniční dopravu od ledna i školení zkušebních komisařů.

U projektu elektronické dálniční známky stojí CENDIS za vybudováním systému a jeho provozem. Podle informací CENDISu se také společně s ministerstvem dopravy, odborem hlavního architekta eGovernmentu a Ředitelstvím silnic a dálnic podílí na jeho rozvoji.

Státní podnik je podle informací na jeho webových stránkách zároveň odpovědný za prodej a správu elektronických dálničních známek a jejich distribuci on-line v síti obchodních míst. Vykonává dohled a kontrolu nad fungováním systému i úhradou poplatků. Provozuje podporu systému, distributorů i uživatelů, například call centrum. Spolupracuje i se správcem systému, kterým je Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI).

CENDIS vybudoval také systém jednotného tarifu na železnici, takzvanou jednotnou jízdenku (OneTicket), podílel se na supervizi systému elektronického mýtného, má na starosti jeho správu a vyvinul a zajišťuje i obsluhu zmíněného Portálu dopravy.

Text jsme aktualizovali