INZERCE

Česká pošta chce poskytovat služby i v dalších dvou letech. Foto: Česká pošta

O držitele poštovní licence na další dva roky se uchází jen Česká pošta

V sídle Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) dnes proběhlo otevírání obálky se žádostí do výběrového řízení na držitele poštovní licence pro období od 1. 1. 2023 do 31. 12. 2024. Jediným subjektem, který do výběrového řízení v řádném termínu do 11. 05. 2022 podle informací České justice zaslal žádost, je Česká pošta, tedy současný držitel poštovní licence. Podmínky základní služby se mění, nově například držitel licence nebude mít povinnost doručovat vnitrostátní balíky do 10 kg.

Úřad po ověření konstatoval, že podaná žádost splnila všechny formální náležitosti. Byla proto postoupena komisi k posouzení a hodnocení podle podmínek vyhlášení výběrového řízení. Úřad předpokládá, že činnost hodnoticí komise by mohla být ukončena do konce června 2022. Úkonu otevírání obálek byl přítomen notář, který osvědčil řádný postup při otevírání obálek v rámci výběrového řízení.

Přihlášku nakonec nepodal žádný z konkurentů, kteří v posledních letech na tuzemském trhu rozvíjejí své služby. Očekává se, že větší zájem na poskytování poštovních služeb by mohl být ve výběrovém řízení od roku 2025.

Předmětem výběrového řízení je poskytovat a zajišťovat službu dodání poštovních zásilek do 2 kg do zahraničí a dále vnitrostátně pro poštovní zásilky, jejichž rozměry nepřesahují 35,3 x 25 x 2 cm a hmotnost 1 kg, službu dodání poštovních balíků do 10 kg do zahraničí, službu dodání peněžní částky poštovním poukazem, službu dodání doporučených zásilek, službu dodání cenných zásilek, službu bezúplatného dodání poštovních zásilek do 7 kg pro nevidomé osoby, služby, které musí být zajištěny na základě závazků vyplývajících z členství České republiky ve Světové poštovní unii, které budou poskytovány za podmínek vymezených § 3 odst. 2 zákona o poštovních službách.

Podrobnosti k vyhlášení a průběhu výběrového řízení lze nalézt na stránkách ČTÚ zde.

Eva Paseková