V pražském Podolí dnes začíná stavba Dvoreckého mostu, který propojí pravý a levý břeh Vltavy. Most bude sloužit tramvajím, autobusům, cyklistům a pěším, v případě potřeby také pro integrovaný záchranný systém. Stavba vyjde na 1,075 miliardy korun, dokončena má být na přelomu let 2024 a 2025.
Most umožní propojit tramvajemi čtvrtou a pátou městskou část, konkrétně tratě vedoucí od Barrandova a Modřan. Jezdit po něm bude také část autobusových linek, které nyní jezdí po vytíženém Barrandovském mostu.
,,Význam mostu pro dopravní podnik je zásadní. Budou po něm jezdit tramvaje a měli by jej používat i autobusy, což může významným způsobem odlehčit Barrandovskému mostu, kde v minulosti autobusová doprava kvůli hustotě automobilové dopravy měla poměrně zásadní problémy,“ řekl při slavnostním zahájení stavby generální ředitel DPP Petr Witowski.
Východní vyústění bude u Žlutých lázní, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Stavba zahrnuje obě předpolí mostu včetně lávky pro cyklisty, opěrné zdi a uměleckých děl. Most doplní chybějící propojení pro MHD, pěší a cyklisty mezi vltavskými břehy.
Další mosty přes Vltavu
Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Nahradil provizorní tramvajový most z roku 1981 přezdívaný Rámusák, jehož provoz byl ukončen 7. října 2013.
V roce 2020 město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017.
Magistrát také letos zahájil stavbu Štvanické lávky z Holešovic do Karlína. Mluví se rovněž o vybudování takzvaného Rohanského mostu, který by spojoval Jateční ulici v Praze 7 s Urxovou ulicí v Praze 8. O jeho stavbě zatím nebylo rozhodnuto.
Jana Bartošová