Speditéři a logistické společnosti mohou nově posílat své intermodální nakládací jednotky přes německé překladiště do švédského kombinovaného terminálu Malmö společnosti Mertz. Německá Kombiverkehr rozšiřuje nabídku služeb prostřednictvím vysokorychlostního překladiště MegaHub Hannover Lehrte o nové připojení i o další dny přepravy na stávajících trasách.
Jízdní řád Kombiverkehr se od pondělka rozšíří o čtyři zpáteční jízdy týdně. K inovativní vnitrostátní a mezinárodní dopravní síti provozovatele se současně poprvé připojí i Hamburg-Billwerder a přístav Kiel.
Poptávka stopá kvůli nedostatku řidičů
S pěti národními a jedním mezinárodním spojením zahájila společnost Kombiverkehr v dubnu 2021 integraci zařízení pro rychlé překládky do intermodální sítě společně s DB Cargo.
Po pěti měsících úspěšného provozu všech vlakových spojů je nyní na pořadu dne zvýšení jejich frekvence.
„Zkušenosti od zahájení provozu jasně ukázaly, že MegaHub Lehrte skvěle doplňuje naši strategii a posouvá ji na novou úroveň. Možnosti směrování návěsů, výměnných nástaveb a kontejnerů po Německu a Evropě se u našich zákazníků v naší rozsáhlé síti znatelně zvýšily,“ říká generální ředitel Alexander Ochs.
Dle jeho slov stojí za vyšší poptávkou po jejich službách v první polovině roku zejména problém se stanovením cen za CO2 a nedostatek řidičů. To má nyní pozitivní vliv na hustotu odjíždějících vlaků.
Frankfurtská společnost bude nabízet pět týdenních odjezdů v obou směrech do a z Lübecku CTL (Lehmann Terminal), München-Riem a Verona Interterminal. Duisburg Ruhrort Hafen DUSS bude rozšířen na čtyři odjezdy týdně v každém směru a v říjnu přibude na této trase další spoj.
Více nákladů na železnici
Všechny připojené terminály lze navzájem propojit pomocí MegaHub Hannover Lehrte jako centrálního bodu. MegaHub je financován federálním ministerstvem dopravy a digitální infrastruktury částkou 7,8 milionu eur v rámci federálního programu „Budoucí železniční nákladní doprava“.
„Musíme přesunout více zboží ze silnice na železnici šetrnou k životnímu prostředí. Protože více kombinované dopravy znamená méně cest kamionů, méně dopravních zácp a méně emisí CO2. O to více mě těší pozitivní vývoj na MegaHubu v Lehrte, který chceme i nadále podporovat a konsolidovat pomocí našeho financování,“ říká Enak Ferlemann člen Bundestagu, parlamentní státní tajemník federálního ministra dopravy a digitální infrastruktury.
Jednotlivá spojení jsou navržena tak, aby vlaky přijížděly mezi osmou hodinou večerní a šestou hodinou ranní a měly jen krátké prostoje.
Tomáš Rovný