V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád, který přináší několik novinek na železniční infrastruktuře. Regionální vlaky a rychlíky linky R19 vrátí na trať mezi Brno a Blansko, kde končí roční nepřetržitá výluka. Díky dokončeným dvěma přeložkám se cestující dostanou z Prahy do Českých Budějovic za 100 minut.
Přesně před rokem se na celých 12 měsíců zavřela pro veškerou dopravu trať z Brna do Blanska, kde došlo k rozsáhlé modernizaci celého úseku. Od neděle se sem vrátí všechny regionální vlaky a rychlíky linky R19 jezdící mezi Prahou a Brnem. V úseku mezi Brnem a Blanskem budou mít cestující k dispozici nová nástupiště a v zastávce Blansko město pak nový podchod.
Ostatní dálkové vlaky, tedy zejména mezinárodní expresy do Vídně, Bratislavy či Budapešti budou do poloviny příštího roku ještě jezdit přes Havlíčkův Brod. Pokračují totiž stavební práce mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí a modernizace pardubického železničního uzlu.
Praha – České Budějovice
Díky téměř 20 kilometrům nových přeložek bude cesta vlakem z Prahy do Tábora nově trvat 59 minut a do Českých Budějovic 100 minut. V Soběslavi se otevírá přestupní terminál, který přímo navazuje na tamní železniční stanici.
Na jihu Čech také končí poslední omezení jízdy vlaků ve stanici Soběslav, kde se odstraňoval původní přejezd a byla zde zavedena pomalá jízda. Po nové přeložce mezi Soběslaví a Doubím u Tábora se jezdí po obou kolejích od listopadu, už od září slouží provozu i další nová trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi.
Pardubice – Rosice nad Labem
Už od poloviny listopadu jsou k dispozici dvě koleje mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou, od neděle 11. prosince budou vlaky zastavovat v nově vybudované zastávce Stéblová obec. Současně bude pokračovat výstavba nového mostu přes Labe mezi Rosicemi nad Labem a pardubickým hlavním nádražím. Stavební práce na modernizaci uzlu Pardubice se nyní soustředí do samotné stanice, naopak končí omezení části traťových kolejí mezi hlavním nádražím a Kostěnicemi, respektive Přeloučí.
Smíchov-Radotín
V Praze končí modernizace trati mezi Smíchovem a Radotínem. Cestující budou mít v radotínské stanici k dispozici v plném rozsahu podchod pod všemi nástupišti, pro řidiče a chodce se definitivně uzavírá přilehlý železniční přejezd.
Od 20. prosince se otevírá také druhý nádražní podchod, který vzniká na místě původního podzemního propojení. V tento den přestane fungovat dočasná montovaná lávka nad kolejištěm, která po dobu rekonstrukce nádraží nahrazovala podchod.
Mohlo by vás zajímat
Jana Bartošová