Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovoznilo dálniční obchvat Loun na dálnici D7. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění stávající dopravně a bezpečnostně již nevyhovující dvoupruhové silnice I/7. Nový úsek dálnice zlepší spojení mezi Prahou a severozápadní částí Čech.

„Jsem rád, že se nám po dlouhých 24 letech průtahů a komplikací pomohlo dostavět a otevřít dálniční obchvat Loun, který pomůže nejenom místním, ale všem, kteří tu budou projíždět. Navazující úsek dálnice D7 u Chlumčan, který se začal stavět na začátku loňského roku, se nám ale povedlo výrazně urychlit,“ řekl premiér Petr Fiala, který se zprovoznění nového úseku dálnice osobně zúčastnil.

Nová dálnice významně zvýší bezpečnost a plynulost dopravy v místě, kde každý den projede téměř 13 tisíc vozidel a kde se stala řada dopravních nehod s tragickými následky. Stále však chybí několik úseků dálnice D7 mezi Slaným a Louny. Stejně tak není hotových pět kilometrů u Postoloprt na Lounsku, které se budou stavět v letech 2026 až 2028.

Nový úsek dálnice D7 na Lounsku. Zdroj: ŘSD

Silniční obchvat Loun byl zprovozněn v roce 1999 a už tehdy se počítalo s tím, že vytvoří polovinu dálnice, která bude dostavěna později. „Je pravda, že obchvat uvádíme do provozu s tříměsíčním zpožděním. Není to proto, že by se zde pracovalo málo nebo pomalu. Původní silnice byla v horším stavu, než se předpokládalo, a silničáři zde proto museli odvést pořádný kus práce navíc. Pracovalo se o víkendech, o svátcích a jen díky tomu není zpoždění ještě delší. Silničářům za to patří velký dík,“ upozornil ministr dopravy Martin Kupka.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov umožní po přestavbě rychlé a kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech, usnadní také spojení do oblastí Saské Kamenice a dalších regionů Německa. „Ještě v letošním roce zprovozníme další úsek D7 u Chlumčan, i když v části estakády u Chlumčanského mlýna v polovičním profilu. Zároveň připravujeme vyhlásit výběrová řízení na zhotovitele na chybějící úseky ve Středočeském kraji, abychom je během příštího roku mohli začít realizovat,“ doplnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Mohlo by vás zajímat

Důvodem přestavby silnice I/7 na dálnici D7 je kromě růstu dopravních intenzit, které zvyšují riziko dopravních nehod, také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, kde má závod třeba korejský výrobce pneumatik Nexen.

(rov)