Získání dalších veřejných zakázek a investice do vozového parku, tak shrnuje cíle pro rok 2025 majitel společnosti RegioJet Radim Jančura. Další rozšiřování sítě autobusů a vlaků či instalace klimatizace v rychlících chystá podle generálního ředitele Daniela Adamka Arriva. Přebírání souprav ComfortJet a modernizace v regionální dopravě, tak by měl vypadat následující rok podle předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Michala Krapince.

Kromě modernizace vozového parku mají České dráhy v plánu zlepšit i služby on-line nákupu jízdenek a odbavení. Jak už Ekonomický deník informoval v samostatném textu, České dráhy budou podle Krapince v příštím roce také instalovat další opakovače mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter a plánují laserovou úpravu oken v dalších více než 200 jednotlivých drážních vozidlech.

Na rok 2025 se připravuje i soukromý dopravce, společnost RegioJet. „Do budoucna se soustředíme na další veřejné zakázky, které jsou klíčové pro dosažení našeho cíle, získat třiceti až čtyřicetiprocentní tržní podíl. Nadále budeme investovat do moderního vozového parku, abychom zvýšili komfort pro cestující,“ uvedl Radim Jančura.

V roce 2024 podle Jančury firma dosáhla významných úspěchů ve veřejných soutěžích a díky tomu rozšířila podíl na trhu železniční dopravy. Dopravce se od začátku platnosti nového jízdního řádu, tedy 15. prosince, stará nově například o městskou železniční linku S49 mezi Roztoky u Prahy, Libní a Hostivaří.

Mohlo by vás zajímat

V průběhu příštího roku k ní přibude i nově vzniklá linka S61, která vede z pražského hlavního nádraží nebo Vršovic do Úval. Obě linky bude soukromý dopravce provozovat do roku 2039.

„Investovali jsme devět miliard korun do nových moderních vlakových souprav a RegioJet potvrdil svou pozici třetího nejlepšího dopravce v Evropě a zároveň nejlepšího soukromého dopravce,“ zmínil Jančura.

Pro dalšího českého soukromého dopravce, společnost Arriva, byl rok 2024 podle ředitele Adamka na železnici ve znamení příprav na rozjezdu vlaků na třech linkách v Jihomoravském kraji. „Třináct zánovních a nízkopodlažních jednotek jsme podrobili bohemizaci a modernizaci interiéru, díky změně uspořádání sedadel byl zvětšen prostor pro kola a kočárky. Jednotky jsou klimatizované s dalším komfortem pro cestující jako je Wi-Fi, zásuvky nebo pohodlná sedadla,“ poznamenal Adamek.

V autobusové dopravě se podle něj firma věnovala přípravě provozu podle nových smluv ve Středočeském kraji a obnově vozového parku, do které v letošním roce investovala přibližně 750 milionů korun. „Pokračovali jsme v posilování Arriva Expressů na lince Brno – Olomouc a Praha – Teplice, kde s námi jezdí stále více cestujících a roste zájem o naše spoje,“ konstatoval Adamek.

V roce 2025 chce pokračovat v nákupu nových autobusů nebo v projektech na rozvoj a rozšíření elektrobusů v Kladně a v dalších městech, kde zajišťuje městskou hromadnou dopravu. Velkým mezníkem bylo podle Adamka už pořízení šestnácti elektrobusů pro Kladno v letošním roce. „ Polovina elektrických vozů je v prodloužené kapacitní verzi, což je zatím český unikát. V republice jsme stále největším provozovatelem elektrobusů, ve flotile jich máme padesát a dál se bude rozrůstat,“ zmínil.