Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zažádal prostřednictvím společnosti Pragoprojekt o stavební povolení pro novou pražskou tramvajovou trať Malovanka – Strahov. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) začal žádost posuzovat začátek července. Tramvajová trať na Strahov by navazovala na stávající síť v Bělohorské ulici v poloze křižovatky ulic Bělohorská a Myslbekova a vedla by ke Stadionu Strahov.
Na trati o délce přibližně 1,5 kilometru se počítá se třemi zastávkami Malovanka, Koleje Strahov a Stadion Strahov. Tramvajová zastávka Stadion Strahov je navržena jako přestupní terminál se společným využíváním nástupních hran jak pro tramvajový, tak i pro autobusový a trolejbusový provoz.
Jak se uvádí v podkladech projektu zveřejněných na portálu České informační agentury životního prostředí (CENIA), stavba zajistí přístupnost lokality Strahova pro tramvajovou dopravu, výhledově obsluhovanou tramvajovými linkami číslo 13 a 28.
Projekt zahrnuje výstavbu nové tramvajové tratě, kolejové úpravy stávající tramvajové sítě v místech napojení, výstavbu nebo popřípadě úpravy všech souvisejících prvků technické infrastruktury a přeložky a úpravy sítí a zařízení technického vybavení.
Mohlo by vás zajímat
Kromě zajištění obsluhy tramvajovou dopravou lokality Strahova má být důležitým přínosem stavby také zvýšení bezpečnosti silničního provozu. „Bude zajištěno stavebními úpravami křižovatky Malovanka, Vaníčkovy ulice a lokality přestupního areálu Stadion Strahov,“ zmiňuje se v projektu. Zvýšení bezpečnosti cestujících by mělo zajistit vybudování nových nástupišť tramvajových zastávek s prvky pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.
U zastávky Malovanka se počítá se změnou polohy, má být přesunutá do úseku mezi křižovatku ulic Myslbekova a Vaníčkova, a to tak, aby byla společná jak pro linky směřující směr Bílá Hora, tak i pro směr na Stadion Strahov. Zastávky Koleje Strahov a Stadion Strahov mají zůstat na svém stávajícím místě.
Pražský magistrát a DPP počítají s tím, že bude nová tramvajová trať hotová nejpozději do roku 2027. Projekt zahájil DPP před asi pěti lety, tehdy se částka za trať, která byla o kus kratší, pohybovala okolo 660 milionů korun.
V rámci aktuálního projektu bude muset dojít například i k výstavbě nového sjezdu k retenční nádrži umístěné ve smyčce Dlabačov, opravě veřejně přístupných komunikací určený pro objízdné trasy kvůli realizaci stavby či vybudování opěrné zdi u ulice Vaníčkova a smyčky tramvajové trati Dlabačov.
(teč)