Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) zažádal prostřednictvím společnosti Pragoprojekt o stavební povolení pro novou pražskou tramvajovou trať Malovanka – Strahov. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) začal žádost posuzovat začátek července. Tramvajová trať na Strahov by navazovala na stávající síť v Bělohorské ulici v poloze křižovatky ulic Bělohorská a Myslbekova a vedla by ke Stadionu Strahov.
Na trati o délce přibližně 1,5 kilometru se počítá se třemi zastávkami Malovanka, Koleje Strahov a Stadion Strahov. Tramvajová zastávka Stadion Strahov je navržena jako přestupní terminál se společným využíváním nástupních hran jak pro tramvajový, tak i pro autobusový a trolejbusový provoz.
Jak se uvádí v podkladech projektu zveřejněných na portálu České informační agentury životního prostředí (CENIA), stavba zajistí přístupnost lokality Strahova pro tramvajovou dopravu, výhledově obsluhovanou tramvajovými linkami číslo 13 a 28.
Projekt zahrnuje výstavbu nové tramvajové tratě, kolejové úpravy stávající tramvajové sítě v místech napojení, výstavbu nebo popřípadě úpravy všech souvisejících prvků technické infrastruktury a přeložky a úpravy sítí a zařízení technického vybavení.
Kromě zajištění obsluhy tramvajovou dopravou lokality Strahova má být důležitým přínosem stavby také zvýšení bezpečnosti silničního provozu. „Bude zajištěno stavebními úpravami křižovatky Malovanka, Vaníčkovy ulice a lokality přestupního areálu Stadion Strahov,“ zmiňuje se v projektu. Zvýšení bezpečnosti cestujících by mělo zajistit vybudování nových nástupišť tramvajových zastávek s prvky pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.
U zastávky Malovanka se počítá se změnou polohy, má být přesunutá do úseku mezi křižovatku ulic Myslbekova a Vaníčkova, a to tak, aby byla společná jak pro linky směřující směr Bílá Hora, tak i pro směr na Stadion Strahov. Zastávky Koleje Strahov a Stadion Strahov mají zůstat na svém stávajícím místě.
Pražský magistrát a DPP počítají s tím, že bude nová tramvajová trať hotová nejpozději do roku 2027. Projekt zahájil DPP před asi pěti lety, tehdy se částka za trať, která byla o kus kratší, pohybovala okolo 660 milionů korun.
V rámci aktuálního projektu bude muset dojít například i k výstavbě nového sjezdu k retenční nádrži umístěné ve smyčce Dlabačov, opravě veřejně přístupných komunikací určený pro objízdné trasy kvůli realizaci stavby či vybudování opěrné zdi u ulice Vaníčkova a smyčky tramvajové trati Dlabačov.
(teč)