Největší on-line prodejce parfémů a kosmetiky Notino vloni dosáhl rekordního ročního obratu 14,5 miliardy korun. Jde téměř o pětimiliardové navýšení oproti předchozímu roku a 42procentní meziroční růst. Podíl České republiky na celkovém obratu je 14 procent. Společnost v roce 2020 odeslala více než 12 milionů balíčků do celé Evropy a v největší předvánoční špičce odbavila 140 000 zásilek během jediného dne. Denní průměr odbavených balíčků byl přitom okolo 30 000.
S ohledem na obrat jsou tradičně nejsilnější kategorií Notina parfémy. Přesto byl růst této kategorie o poznání pomalejší v porovnání s kosmetikou. Zatímco obrat parfémů se meziročně zvedl o 22 procent, u make-upu se jednalo téměř o 50 procent. Obrat segmentu vlasové kosmetiky a pleťové péče vzrost dokonce o 70 procent.
„Parfémy představují polovinu výkonu celé firmy a jsou dlouhodobě tahounem našeho obratu. V uplynulém roce jsme nicméně zaznamenali extrémní růst kosmetických kategorií. Uvědomujeme si, že právě kosmetika je to, co naši zákazníci chtějí a potřebují. A proto se nyní zaměřujeme na další rozšíření nabídky make-upu, vlasové kosmetiky a péče o pleť,“ uvedl Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina. Společnost celkem prodala více než 55 milionů produktů.
Decentralizace řízení a skladů
Aktuálně Notino působí na 24 trzích, kde jen v uplynulém roce získalo 3,5 milionu nových zákazníků. Jejich celkový počet se tak přehoupl přes 16,5 milionu. Společnost své zákazníky doposud obsluhovala z jediného distribučního centra v České republice. Během roku 2020 však v Rumunsku otevřela druhé logistické středisko.
„V souvislosti s pandemií koronaviru jsme si uvědomili, že hranice, které dosud v rámci Evropské unie nikdy nebyly problémem, se problémem staly. Záleží nám na tom, aby naši zákazníci dostávali své balíčky nejen včas, ale dokonce ještě rychleji než dříve,“ řekl Kocián s tím, že právě tomu má nové distribuční centrum v Bukurešti pomoci. Firma z Rumunska odbavuje například zásilky pro Řecko nebo Bulharsko.
V roce 2020 společnost také rozšířila síť svých kamenných prodejen a otevřela svou dosud největší a nejmodernější prodejnu ve varšavském nákupním centru Westfield Arkadia.
Moderní technologie pro snadnější nákup
Hlavní důraz společnost klade na implementaci moderních technologií, které zákazníkovi maximálně usnadňují nákup. Přímo na prodejně je tak možné provést diagnostiku pleti nebo díky novým technologiím objevit nejvhodnější odstín make-upu.
Kamenné pobočky provozuje Notino celkem v 9 zemích, včetně České republiky, Rakouska a Polska.
Notino je největší internetový obchod s parfémy a kosmetikou v Evropě. Jeho cesta začala v České republice už v roce 2004. K dnešnímu dni Notino působí na 24 evropských trzích, kde mimo jiné provozuje 26 prodejen. Ve svém portfoliu má 55 tisíc produktů od více než 1 150 značek.
(ede)