INZERCE

Malá fotovoltaika, solární panely na střeše rodinného domu. Foto: Columbus Energy

Nízké zálohy na fotovoltaiku lákají. Nabídku ČEZ Prodej zaplatit dopředu jen 10 % z ceny už využilo přes tisíc lidí 

Možnost složit první zálohu jen ve výši 10 % z celkové ceny objednávané fotovoltaiky začali zákazníci ČEZ Prodej rychle využívat. Vstřícný krok největšího dodavatele fotovoltaik v České republice lidé vítají, nabídku využilo již přes tisíc zájemců. Ti tak neposílají dodavateli technologie velké peníze dopředu, ale investici splácejí v několika jasně daných krocích.

Šedesát, v některých případech až osmdesát procent ceny celé fotovoltaiky požadovali po zákaznících ve formě zálohy někteří neseriózní dodavatelé. Když následně nemohli svým závazkům dostát, vyhlásili insolvenci a zaplacené stovky tisíc korun na zálohách od stovek českých domácností u nich uvízly. Celková částka v těchto „nedobytných zálohách“ může být podle odhadů odborníků i přes jednu miliardu korun.

ČEZ Prodej se letos v květnu rozhodl snížit zálohy skládané zákazníky z původních 40 na nynějších 10 %, aby obnovil jejich důvěru. Zájemci o domácí fotovoltaiku tak neposílají velké objemy peněz dopředu, ale investici splácejí v několika krocích, jasně určených ve smlouvě.

„Střešní fotovoltaické systémy představují pro domácnosti skvělou možnost, jak uspořit na energiích, zvýšit svou energetickou soběstačnost a zároveň udělat něco pozitivního pro životní prostředí. Abychom zájemcům o fotovoltaiky co nejvíce usnadnili proces pořizování, na začátku u nás zaplatí jen 10 % z celkové ceny, další splátky následují až poté, co společnost zajistí připojení do distribuční sítě a stanoví termín montáže,“ uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Rizikem jsou i záruky

Dalším rizikem pro klienty neseriózních dodavatelů mohou být záruky. Na samotné fotovoltaické panely výrobci obvykle poskytují záruku 25 let na 85% výkon, záruky dalších komponent se pohybují mezi 5 až 10 lety. Lidem, jejichž dodavatel zmizel z trhu, hrozí, že v případě technických problémů či závad zůstanou v budoucnu bez pomoci a nebudou mít kde záruky uplatňovat. Lidé by proto měli při výběru dodavatele postupovat obezřetně a brát v potaz i to, zda chtějí, aby jim dodavatel zvedl telefon i po několika letech od zprovoznění fotovoltaiky, a problém s nimi vyřešil.

ČEZ Prodej proto již na jaře pro lidi, kteří o pořízení fotovoltaiky teprve uvažují, vydal základní Desatero správného výběru dodavatele:

  • Prověřená historie dodavatele                    
  • Reference zákazníků                                       
  • Transparentní náklady                                     
  • Dostatek času na pročtení smlouvy           
  • Přiměřené zálohy  
  • Realistická návratnost   
  • Osobní návštěva na místě
  •  Kompletní balíček technologií
  •  Individuální nabídka na míru
  • Zajištění kompletní administrativy

(mig)