Parlamentní skupina Zelených ve Spolkovém sněmu přijala dokument s názvem Železnice 2035, kterým chce obrátit německou železniční politiku vzhůru nohama. Jak uvedl list Süddeutsche Zeitung, Zelení chtějí obrátit železniční politiku v Německu doslova vzhůru nohama.

Parlamentní skupina Zelených ve Spolkovém sněm z Německa udělat „nové srdce evropské sítě nočních vlaků“, požadují hodinové dálkové spojení pro každé větší město – a odklonit se od své pozice oddělení infrastruktury od zbytku skupiny. Vyplývá to z dokumentu nazvaného Rail 2035.

Zelení proto chtějí pokračovat v rozvoji infrastrukturní dceřiné společnosti DB InfraGo. Její předseda dozorčí rady již nebude moci být v budoucnu členem představenstva Deutsche Bahn.

Veškeré zisky mají zůstat na infrastruktuře „bez oklik přes holding“. Pokud jsou splněny tyto a další body, „debata o oddělení sítě a provozu již není nutná“.

Mohlo by vás zajímat

Podle parlamentní skupiny Zelených by spolková vláda měla v budoucnu mnohem silněji kontrolovat státní společnost Deutsche Bahn. Ve svém příspěvku vyzývá ke „změně mentality na ministerstvech a úřadech“ a chce „zásadně reformovat odpovědné ministerstvo a úřady“.

Aby bylo možné dosáhnout efektivní celostátní dálkové dopravy, Zelení „nechtějí věřit pouze tomu, že se ziskově orientované společnosti v určitém okamžiku rozhodnou tato města propojit,“ řekl dopravní expert Matthias Gastel.

Místo toho chtějí Zelení využít větší konkurenci a pobídky, jako je snížení poplatků za přístup k infrastruktuře, aby se zajistilo, že města jako Chemnitz, Heilbronn nebo Schweinfurt budou mít také hodinové dálkové připojení.

„Každé velké město si zaslouží hodinové dálkové spojení,“ řekla předsedkyně parlamentní skupiny Katharina Drögeová.

To vše chtějí Zelení financovat prostřednictvím uvolněných rozpočtových fondů prostřednictvím snížení dotací škodlivých pro životní prostředí, příjmů z obchodování s emisními povolenkami a přerozdělení dřívějších expanzních a nových stavebních fondů pro silnici na železnici.

Staví se tak do opozice vůči CDU/CSU, která ji striktně odmítá a naopak chce v budoucnu výnosy z mýtného pro nákladní automobily opět použít na údržbu dálnic.