Stížnosti na modernizace železnic lze slyšet nejen v České republice, ale i v sousedním Německu. Ani tam modernizace železnic nepostupuje dostatečně rychle, tvrdí to tamní železniční průmysl. Oznámila to tisková agentura DPA. Tempo digitalizace železnic je podle zástupců průmyslu třeba zvýšit pětinásobně a tempo elektrifikace zdvojnásobit.
Loňská čísla ukázala, že odvětví je silné, ale nedokáže nabrat dostatečné tempo, uvedl v Berlíně Andre Rodenbeck, prezident Německého sdružení železničního průmyslu.
Vyzval politiky, aby byli ve svém plánování konkrétnější. Stávající finanční prostředky se do železničního průmyslu nedostávaly dostatečně rychle, a tím pádem se na železnici skutečně nedostávaly.
„Nárůst investic do železnice se zatím nepodařilo realizovat, zejména do infrastruktury. K dnešnímu dni nám chybí 42 let do cílů digitalizace pro rok 2035, měřeno z hlediska výdajů na infrastrukturu,“ řekl Rodenbeck.
Tempo digitalizace železnic je třeba zvýšit pětinásobně a elektrifikaci zdvojnásobit.
Podle sdružení se železničnímu průmyslu podařilo v loňském roce zvýšit obrat o 7,8 procenta na přibližně 13,9 miliardy eur, což však bylo způsobeno především většími investicemi do vozidel. Obrat v odvětví infrastruktury se podle údajů snížil o 12,8 procenta.
Obrat je prozatím v nedohlednu: podle údajů zaznamenalo odvětví mínus 18 procent v příchozích zakázkách.
(nik)