Nové kolo pobídek k nákupu elektrických vozidel, které plánuje budoucí německá vláda, vyvolalo skepsi v automobilovém průmyslu země, napsal deník Die Welt. „Jsme proti nákupním pobídkám,“ řekl generální ředitel BMW Oliver Zipse s argumentem, že takové schéma by mohlo pokřivit trh a bylo by obtížné jej po zavedení zrušit.

Poté, co Německo dříve snížilo podporu nákupů, v návaznosti na rozhodnutí země o dluhové brzdě na konci roku 2023, vedlo narušení trhu s automobily k vážným výzvám pro výrobce automobilů, kteří se náhle potýkali s klesajícími prodeji.

Pravděpodobná příští německá vláda konzervativní aliance Chistianské demokratické unie (CDU) a Křesťansko-sociální unie (CSU) spolu se sociálními demokraty (SPD) pod vedením předsedy CDU Friedricha Merze jako kancléře navrhla v rámci svých koaličních vyjednávání znovuzavedení nákupní přirážky pro elektromobily.

Německá asociace automobilového průmyslu VDA však uvedla, že místo toho doufá ve nižší daně z elektřiny a transparentnější trh s nabíjecími stanicemi pro elektromobily. Aby se elektromobily rychle staly přijatými a přijatými, bylo nutné zajistit, „aby nabíjení elektromobilů bylo jednoduché a transparentní a především přinášelo nákladovou výhodu,“ uvedla šéfka VDA Hildegarda Müllerová.

Mohlo by vás zajímat

VDA vyzvala ke zřízení státem sponzorovaného portálu pro porovnávání cen, který by zákazníkům pomohl najít nákladově efektivní řešení sami.

Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume tvrdil, že Čína nabízí nabíjení elektromobilu za pouhé tři až čtyři centy za kilowatthodinu (kWh), což činí nákup elektromobilu mnohem atraktivnějším.

Ceny na veřejných nabíjecích stanicích v Německu se pohybují mezi 30 a 90 centy/kWh a řidiči elektromobilů často potřebují několik servisních karet od různých poskytovatelů, aby měli přístup ke všem instalacím, uvádí VDA.