Německý Odborový svaz železničářů a dopravců (EVG) požaduje od státu výrazně více peněz na podporu segmentu jednotlivých vozových zásilek. Podle EVG je státní podpora nutná, pokud chce Německo splnit své cíle ochrany klimatu. Oč jde? Naplněné jednotlivé vozy se odebírají od zákazníků a na seřaďovacích stanicích se sestavují do dlouhých vlaků. V cílové stanici se pak opět rozdělí a jednotlivé vozy se přepraví k příjemcům.
V Německu je segment jednotlivých vozových zásilek provozován téměř výhradně společností Deutsche Bahn a je považován za neekonomický. Naplněné jednotlivé vozy se odebírají od průmyslových zákazníků a na seřaďovacích stanicích se sestavují do dlouhých vlaků. V cílové stanici se pak opět rozdělí a jednotlivé vozy se přepraví k příjemcům.
V roce 2021 podpořila spolková vláda tento druh nákladní železniční dopravy částkou přibližně 80 milionů eur.
V letošním a příštím roce je vyčleněna pouze polovina této částky a v letech 2024 a 2025 pouze čtvrtina.
Podle zprávy časopisu Spiegel požaduje EVG společně s průmyslem podporu 300 milionů eur ročně na zmiňovanou přepravu v jednom voze.
„Rozšíření a podpora jednovozové dopravy je důležitá, pokud se má podíl nákladní železnice na německém trhu do roku 2030 zvýšit alespoň na 25 procent,“ uvedl k tomu Svaz německých dopravních podniků (VDV).
„V nákladní železniční dopravě a v německé železniční síti existuje mnoho výzev, které je třeba důsledně a s politickou podporou řešit, aby se situace pro hospodářství a nákladní železnici trvale zlepšila,“ doplnil svaz.
(nik)