Vývoj německých maloobchodních tržeb je jeden z relevantních indikátorů i ve vztahu k české ekonomice, protože Německo patří mezi klíčové obchodní partnery České republiky.
Maloobchodní tržby v Německu se v únoru letošního roku zvýšily meziročně o 3,6 %, přičemž očekávání se pohybovala v rozmezí 3,4 až 3,7 %. V lednu 2015 rostly maloobchodní tržby v Německu meziročně o 5,3 % (o 5 % po revizi) a v prosinci 2014 o 4,8 %.
Meziměsíční údaje už tak optimistické nejsou. Únorové maloobchodní tržby totiž oproti lednu tohoto roku poklesly o 0,5 %, což je ovšem na druhé straně lepší výsledek, než se očekával (-0,7 %). V lednu 2015 však tržby meziměsíčně vzrostly o 2,3 %. To se dá ovšem přisuzovat vlivu povánočních výprodejů, a tak nelze únorový meziměsíční pokles nijak přeceňovat v tom smyslu, že by se jednalo o vyloženě špatný výsledek.
Celkově lze hodnotit zveřejněné údaje o vývoji maloobchodních tržeb pozitivně, jelikož se pohybují nad očekáváním analytiků. Vývoj německých maloobchodních tržeb je jeden z relevantních indikátorů i ve vztahu k české ekonomice, jelikož Německo patří mezi klíčové obchodní partnery České republiky.
Petr Musil