Cíl německé spolkové vlády zvýšit nákladní dopravu po železnici je podle názoru průmyslu nereálný. Aliance SPD, Zelených a FDP si přitom klade za cíl, aby do roku 2030 byla čtvrtina nákladní dopravy realizována po železnici.

„Myslím si, že je to iluzorní,“ uvedl prezident Svazu německého průmyslu Siegfried Russwurm pro noviny Funke Mediengruppe.

„To by se muselo po železnici přepravovat o třetinu více zboží. A to o třetinu objemu přepravy, který bude i nadále růst,“ podotkl Siegfried Russwurm.

Podle údajů Spolkové agentury pro sítě bylo v loňském roce vlaky odbaveno 19,8 procent nákladní dopravy.

Mohlo by vás zajímat

Russwurm vyzval k větší rychlosti při rozšiřování železnice. „Železniční infrastruktura v Evropě roste, ale my v Německu masivně brzdíme,“ řekl.

Kapacita je příliš malá a schvalování nových tratí trvá příliš dlouho.

„Když mluvíme o dalších tratích nebo o kolejích na stávajících tratích, trvá to od prvotního nápadu k prvnímu vlaku desítky let,“ pokračoval Russwurm.

Nadcházející generální rekonstrukce nejdůležitějších železničních koridorů musí být podle Russwurma řešena efektivně a účinně.

Prezident Svazu německého průmyslu Siegfried Russwurm zopakoval kritiku průmyslu ohledně zpoždění na nákladní železnici, ta v poslední době hodně sílí. Společnosti podle něj přece plánují dopravu s určitým časovým předstihem a rezervami.

„Země s vyspělým hospodářstvím, jako je Německo, však samozřejmě nemůže očekávat, že se nedochvilnost stane normou,“ dodal Siegfried Russwurm.

(nik)