INZERCE

Společnost Alstom podepsala smlouvu na projekt tramvaje v Saúdské Arábii v hodnotě více než 500 milionů euro. Foto: Alstom

Nejdelší tramvajová trať bez trolejového vedení na světě. Alstom podepsal smlouvu za více než 500 milionů euro  

Nejdelší tramvajová trať na světě napájená bateriemi a bez trolejového vedení, která spojuje místa světového dědictví UNESCO. To představuje smlouva na projekt tramvaje v Saúdské Arábii v hodnotě více než 500 milionů euro, kterou podepsala společnost Alstom. Linka o celkové délce 22,4 km spojí 17 strategicky umístěných stanic a nabídne přístup do pěti hlavních historických čtvrtí města AlUla, oznámila firma ve své zprávě.

„Tento projekt je jedinečný, kombinuje udržitelnost, zkušenosti cestujících a ponoření se do okolí v regionu plném historie a zázraků. Zahrnuje mnoho klíčových prvků Vize 2030, včetně zaměření Saúdské Arábie na péči o životní prostředí. Velmi se těšíme na jeho odhalení světu,“ řekl výkonný ředitel Alstom Saudská Arábie Mohamed Khalil.

Plně integrovaný tramvajový systém bude obsahovat 20 nejmodernějších bateriových tramvají Citadis B. Linka o celkové délce 22,4 km spojí 17 strategicky umístěných stanic a nabídne přístup do pěti hlavních historických čtvrtí města AlUly, včetně míst světového dědictví UNESCO, jako je Staré město AlUla, Dadan, Jabal Ikmah, Nabataean Horizon a historické město Hegra.

Alstom hraje v tomto projektu klíčovou roli, od komplexního návrhu systému až po integraci, instalaci a testování i uvedení do provozu beztrolejové a bateriové tramvaje. Společnost také dodá napájení, signalizaci, komunikaci a vybavení depa a zajistí plnou údržbu tramvají po dobu deseti let s využitím HealthHub. Tento nástroj použivá firma pro prediktivní údržbu a správu vozového parku pro zajištění nejvyšší dostupnosti. 

Servisní týmy budou také využívat putovní dílnu pro všechny typy generálních oprav, aby byly flexibilnější a snížily kapitálové výdaje, a poskytovat robustní školicí programy pro tramvajový personál. Tramvaje se budou vyrábět ve francouzských výrobních závodech Alstomu, včetně La Rochelle pro design i konstrukci.

Alstom staví na zkušenostech z dalších projektů

Zmíněný projekt staví na průkopnických zkušenostech společnosti Alstom v oblasti tramvají v GCC. Společnost dodala dubajskou tramvaj, první plně integrovaný tramvajový systém na Blízkém východě a první 100% beztrolejovou trať na světě, která byla otevřena v listopadu 2014. Alstom také postavil první tramvaj v Lusail Qatar, největší projekt tramvajového systému v oblasti Perského zálivu a první tramvaj bez trolejového vedení v zemi, která přepravovala cestující během mistrovství světa ve fotbale.

Alstom je partnerem Saúdské Arábie už přes 70 let. Společnost například podpořila vysokorychlostní železniční trať Haramain mezi Mekkou a Medinou a také dodává integrovaný systém metra pro některé linky a zajišťuje jejich provoz a údržbu. Nebo také poskytla systém automatizovaného pohybu osob na mezinárodní letiště krále Abdulazize v Džiddě.

(mig)