INZERCE

Erotické pomůcky Foto: pexels photo

Návštěvnost a tržby erotických e-shopů na svatého Valentýna vzrostly meziročně o desítky procent

Češi strávili uplynulý víkend ve znamení svátku svatého Valentýna doslova útokem na sexshopy. Kombinace svátku zamilovaných a pandemie zapříčinila, že návštěvnost na erotických e-shopech za posledních několik týdnů vzrostla o desítky procent. Počty požadavků na sexshopech trhaly rekordy v podobě i 90 kliků za vteřinu, meziroční valentýnské nárůsty tržeb pak dosahovaly hodnot i více než 100 %. Statistiky vyplývají z analýzy společnosti vshosting~, poskytovatele hostingových služeb, která provozuje více než 50 procent českých a slovenských e-shopů, a společnosti Shopsys, která pomáhá největším hráčům digitalizovat jejich prodeje.

Sexuální život si partneři po celém světě zpestřují již po mnoho staletí. Zpočátku se jednalo především o různé druhy afrodiziak a bylinek, počátkem 20. století však nastal v oblasti erotických pomůcek doslova boom. Od této doby prošel segment sexuálních pomůcek a nástrojů doslova revolucí. Velký vliv na rozkvět tohoto byznysu má v posledních letech i fakt, že nákupy erotických pomůcek mohou lidé realizovat díky e-shopům víceméně anonymně.

Jak je to se zájmem o nákup erotických pomůcek prostřednictvím elektronických obchodů v České republice? „Češi navštěvují e-shopy se sexuálními pomůckami jednoznačně nejčastěji před svátkem sv. Valentýna, v těsném závěsu je období vánočních svátků“, říká obchodní ředitel společnosti vshosting~ David Lintimer. A pokračuje: ”Přestože Valentýn se týká primárně zamilovaných párů, provoz na serverech online sexshopů díky němu šplhá do závratných výšin – to je mimo Vánoce v e-commerce rarita”.

Před loňským Valentýnem dosahovaly počty požadavků (kliknutí) na jednom z předních českých erotických e-shopů až 39 za sekundu, což je ještě o 10 procent více než během předcházející vánoční sezony. Celkový objem požadavků za den v období Valentýna pak byl ještě výraznější. Odhadem se jednalo o cca 20 procent více kliknutí denně než před Vánoci.

Do kapsy strčil Covid vlastně jak Vánoce, tak i svátek sv. Valentýna. Při první vlně (období březen-duben) stoupla návštěvnost o 26 procent, ve druhé vlně (srpen-září) pak dokonce o 44 procent.

Skutečným runem pak byla kombinace lockdownu a Vánoc 2020, kdy se maxima blížila 80 kliknutím za sekundu, tedy dvojnásobku předchozí vánoční sezony. Letošní Valentýn však překonal i tento rekord, když se nejvyšší provoz přehoupl přes 90 požadavků za sekundu.

Rapidně zvýšený zájem o erotické pomůcky zejména v posledních letech dokládají i meziroční tržby sexshopů. Jejich celkové meziroční tržby mezi lety 2019 a 2020 vzrostly o 60 procent.

Nedávné Vánoce znamenaly pro tuzemské sexshopy obrovský skok. Kombinace pandemie Covid-19 a vánočního období vyústila v meziroční růst tržeb sexshopů ve výši 75 procent.

A jak dopadl ve srovnání s loňským rokem svátek svatého Valentýna? Meziroční růst tržeb sexshopů o více než 100 procent hovoří za vše. „Při takových nárůstech se může e-shop pro online prodejce stát úzkým hrdlem,” upozorňuje  obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys Matěj Kapošváry na možné problémy e-shopů.

Čísla o obrovském zájmu o erotické pomůcky jsou potvrzena i celosvětově. Během pandemie koronaviru došlo k výraznému vzestupu prodejů erotických hraček, zejména hi-tech a propojitelných s internetem. Společnost Juniper Research odhaduje, že za loňský rok stoupl takzvaný sextech byznys o celých 87 procent.

Tomáš Rovný