V minulosti dodávali desítky výhybek pro metro v brazilském São Paulu a následně také náhradní díly, pak nastal útlum. Nyní chystá společnost DT-Výhybkárny a strojírny návrat na jihoamerické trhy. Plány Ekonomickému deníku popsal obchodní ředitel společnosti Dušan Kadlec.
Stěžejním krokem, který má pomoci firmě s návratem, je uzavření spolupráce s novým obchodním partnerem, brazilskou firmou Eagle Business Development.
Podle Kadlece má dlouholeté zkušenosti v oboru a disponuje zázemím pro technickou podporu přímo na místě. „To je pro nás klíčové, bez spolehlivého zástupce přímo v teritoriu není možné tak náročný trh efektivně obsluhovat,“ uvedl. K dohodě došlo loni.
Největší událost
Součástí strategie firmy byla podle Kadlece také nedávná účast na železničním veletrhu NT EXPO, který se koná jednou za dva roky a podle ředitele jde o největší událostí svého druhu v Jižní Americe. Společnost DT-Výhybkárny a strojírny na akci spolu s partnerem oslovila několik potenciálních zákazníků z oblasti osobní i nákladní dopravy.

„Pokud nicméně dojde k dohodě, budeme nejdříve dodávat prototypy a ty přímo na místě testovat a teprve poté by došlo k případnému uzavření kontraktů. Jde tedy o běh na dlouhou trať,“ podotkl Kadlec. Řešení, která česká firma nabízí a jejichž cílem je zrychlit přepravu po železnici, jsou podle něj pro tamní společnosti zajímavá.
Předešlý výpadek na brazilském trhu vysvětlil útlumem investic do tamní infrastruktury. To, a složitá politická situace, trh podle něj na několik let prakticky uzavřely.
Mohlo by vás zajímat
Argentina a Austrálie
DT-Výhybkárny a strojírny chtějí navázat také na dřívější kontrakty v Argentině, kde realizovaly dodávky pro městskou dopravu. „Jihoamerický trh je pro nás tedy obecně velmi zajímavý. A to tím spíš, že můžeme zákazníkům předložit reference přímo z již realizovaných projektů v těchto destinacích,“ konstatoval obchodní ředitel společnosti Dušan Kadlec.
Ze vzdálenějších trhů firma sleduje například i vývoj v Austrálii, kde byla dříve hodně aktivní. V posledních letech ji ale vytlačila levná konkurence z Asie.
Kolejnice i výhybka
„A přirozeně se dál silně soustředíme na evropské trhy, zejména Německo, kam dodáváme naše produkty pro německé státní dráhy, ale také pro městské dopravní podniky,“ uvedl Kadlec.

Letos v dubnu společnost DT-Výhybkárna a strojírna dokončila například významnou zakázku dodávky kolejnic pro britského provozovatele železniční infrastruktury Network Rail.
V září loňského roku představila i první českou vysokorychlostní výhybku, která umožňuje jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu v přímém směru a 230 kilometrů za hodinu při přejíždění na jinou kolej.