Průměrný vlak přepraví zhruba 76 těžkých nákladních aut a vyprodukuje přibližně o 75 procent méně emisí uhlíku. Největší britská železniční nákladní společnost DB Cargo se proto spojuje s některými z největších britských podniků. U britské vlády bude lobbovat za stanovení závazného cíle pro budoucí přesun nákladní dopravy ze silnic na železnice. Společně se zahájením kampaně dnes dopravce v Londýně otevřel nový překladní terminál.

Kampaň na podporu přechodu ze silniční na železniční dopravu dnes dopravce zahájil při oficiálním otevření nového terminálu železniční nákladní dopravy za 7 milionů liber v Cricklewoodu v severním Londýně, který podporuje některé z největších infrastrukturních projektů v zemi, jako je třeba HS2 či Brent Cross.

Méně zácp, lepší vzduch

Nový terminál každoročně zvládne dovoz a vývoz 1,5 milionu tun materiálů, které by jinak byly přepravovány po silnici. Dopravce tvrdí, že aktuální možnosti železniční nákladní jsou příkladem toho, proč by vláda měla znásobit své úsilí na podporu jejího většího využívání.

„Nákladní doprava patří na železnici. Čím více zboží a materiálů můžeme dostat ze silnice na železnici, tím více se sníží dopravní zácpy, výrazně se sníží emise uhlíku a zlepší se kvalita ovzduší – což jsou některé z klíčových cílů britské vlády v úsilí o dosažení čistých nulových emisí uhlíku do roku 2050,“ říká generální ředitel DB Cargo UK Andrea Rossi.

Lobbing u britského premiéra

Ke stanovení právně závazného cíle pro přechod na jiný druh dopravy v rámci Velké Británie již došlo ve Skotsku. Podle dopravce je to dobrý signál pro odblokování dlouhodobých investic do železniční nákladní dopravy. Zároveň by to mohlo přispět k větší spolupráci mezi železničními nákladními dopravci a jejich zákazníky.

V rámci kampaně „Náklad patří na železnici“ DB Cargo UK žádá své stávající zákazníky, včetně některých největších britských podniků, o lobování u premiéra Borise Johnsona.

Spolupráce na reformách

„Některé z nejznámějších britských stavebních společností, supermarketů, výrobců oceli a automobilů již využívají ekonomické a environmentální výhody železniční nákladní dopravy a v následujících měsících s nimi budeme úzce spolupracovat,“ uvedl Andrea Rossi.

Upozorňuje však na to, že bude třeba vyvinout společné úsilí všech zúčastněných stran, tedy vlády, regulačních orgánů, železničních společností, průmyslových orgánů a zákazníků, aby bylo možné zajistit reformy nezbytné k uvolnění skutečného potenciálu železniční nákladní dopravy.

Mohlo by vás zajímat

Tomáš Rovný