INZERCE

Brno, nádražní stanice. Foto: Wikimedia commons

Na trať mezi Brnem a Blanskem se brzy vrátí vlaky. Po roční výluce

Modernizace trati mezi Brnem, Adamovem a Blanskem se blíží do finále. V celém úseku probíhá rekonstrukce železničního svršku a všech souvisejících infrastrukturních prvků. Na koridor se tak budou moci vlaky vrátit po roční výluce.

Na zmodernizovanou trať mezi Brnem a Českou Třebovou vyrazí první vlaky s novým jízdním řádem od 11. prosince. Nejprve půjde o regionální spoje a rychlíkovou linku R19.

Dálková doprava mezi Brnem a Prahou se z odklonu přes Vysočinu vrátí na koridorovou trať od poloviny příštího roku. Po zprovoznění modernizovaného úseku budou ještě probíhat dokončovací práce, které nebudou mít vliv na drážní dopravu.

,,Jisté omezení lze očekávat pouze během března a dubna příštího roku, kdy se během výluk vždy jedné u kolejí provede třetí podbití a broušení kolejnic. Mimoto se v příštím roce budou provádět opravy komunikací zasažených stavbou“, říká mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Dokončení modernizace

V úseku Brno-Maloměřice – Adamov jsou položeny obě dvě koleje. Dále se pracuje na kabelových trasách, trakčním vedení, pozemních objektech a protihlukových stěnách, dokončují se tunely a opěrné zdi.

Dvě zcela nové mostní konstrukce prošly v uplynulém týdnu úspěšně zatěžovacími zkouškami. Obdobné úpravy se týkají i úseku mezi Adamovem a Blanskem, kde jsou aktuálně položeny koleje vedoucí od stanice Adamov k tunelům 8/2 a 8/1.

Ve stanici Adamov probíhá pokládka kolejí a instalace protihlukových stěn, dokončují se mostní objekty a opěrné stěny, provádí se montáž trakčního vedení, elektroinstalace a kabelových tras.

V nádražní budově finišují práce ve vnitřních prostorech, které jsou zaměřeny na malby, obklady, dlažby a kompletaci elektro a sdělovacího zařízení. Dále pokračují stavební činnosti na vnějším zateplovacím systému a terénních úpravách kolem výpravní budovy.

Podle plánu probíhá i budování podchodu na zastávce Blansko město, kde se dále pracuje na zastřešení a montáži inženýrských sítí a kabelových tras. Otevření podchodu pro veřejnost se předpokládá 9. prosince v odpoledních hodinách.

Jana Bartošová