INZERCE

Hlavní pošta v Praze, budova v Jindřišské ulici. Foto: Wikimedia Commons (CC-BY-SA-4.0)

Náhrada za zrušené pobočky. Na poštu se můžete objednat na konkrétní čas

Česká pošta připravila v souvislosti s redukcí pobočkové sítě informační kampaň. Jednak komunikační platformu v rámci svého webu, ale pak i možnost on-line rezervace návštěvy na pobočce na přesný den i čas. Cílem je poskytnou informace o nástupnických poštách a tipy, jak zefektivnit využívání poštovních služeb.

Hlavní komunikační platformou je informační web ceskaposta.cz/zmeny, kde lidé najdou všechny aktuální informace. Seznamy rušených i doporučených pošt v okolí, důležité termíny, adresy i otevírací dobu. A také odpovědi na nejčastější otázky. Kdo chce ušetřit čas, může využít online rezervace. Na frekventované pobočky, které mají vyvolávací systém, se lze dopředu objednat na konkrétní den i čas. Na webu postaonline.cz/rezervace nebo také v mobilní aplikaci Pošta Online si lidé mohou vybrat termín a službu, kterou potřebují. Rezervaci pošta potvrdí sms zprávou a e-mailem, kde zašle rezervační kód. Ten se pak při příchodu na poštu zadá do vyvolávacího systému a člověk jde hned na řadu.

Důvodem pro redukci poboček je snižování nákladů kvůli klesajícímu poštovnímu provozu. Ten se za posledních pět let snížil o 42 procent, počet pošt se přitom nezměnil. Zhruba čtvrtinu nemovitostí z rušených poboček, které pošta vlastní, chce nabídnout k prodeji. Ministerstvo vnitra dalo už například České poště souhlas k prodeji centrální pobočky v pražské Jindřišské ulici, prodej proběhne formou e-aukce. Podmínkou by mělo být, aby tam nadále působila pobočka České pošty, uvedl pro Seznam Zprávy mluvčí ČP Matyáš Vitík. Odhadní cena je podle dřívějších informací přes jednu miliardu korun.

Prodej je součástí úsporných opatření, které Česká pošta přijímá kvůli prohlubující se ztrátě. Od 1. července zavře celkově tři sta poboček po celém Česku. Součástí jejich rušení je i snížení počtu pracovních míst.

Česká pošta loni vykázala ztrátu 1,73 miliardy korun, letos to měly být až čtyři miliardy, proto musela sáhnout k úsporným opatřením. Do poloviny roku by měla oznámit plán transformace. Následně by se měla rozdělit na část provozují pobočky a poskytující služby pro stát a komerční část s balíkovými a logistickými službami.

(mig)