Společnost Hessische Landesbahn objednala u společnosti Siemens Mobility tři bateriové elektrické soupravy Mireo Plus B, které mají nahradit dieselové soupravy na strmých a pouze částečně elektrifikovaných tratích v regionu Westerwald. Oznámila to společnost Hessische Landesbahn.

Jednotky BEMU budou od změny jízdního řádu v prosinci 2025 nasazeny na 115 km dlouhé lince Oberwesterwaldbahn RB90 Limburg – Au – Siegen a lince Unterwesterwaldbahn RB29 Limburg – Montabaur – Siershahn. Obě trasy mají celkem 400 000 vlakokilometrů ročně.

Společnost Siemens Mobility uvedla, že vlaky budou mít na „topograficky náročných trasách“ dojezd 80 kilometrů v bateriovém režimu.

Očekává se, že dvacetiminutový interval mezi spoji RB29 bude dostatečný pro dobíjení z vrchní elektrifikace v Limburgu, zatímco vlaky RB90 se budou dobíjet na elektrifikovaném úseku mezi Au a Siegenem. Hessische Landesbahn nakupuje pro potřeby elektrické trakce bezemisní energii a uvádí, že nahrazením nafty se ušetří také 1 150 tun CO2 za rok.

„Jsme přesvědčeni, že tato inovativní technologie, která je šetrná k životnímu prostředí, je vhodná zejména pro použití na obtížných, delších úsecích do kopce v nízkých horách, a jsme opravdu rádi, že máme příležitost přinést důkaz o této schopnosti v každodenním provozu,“ řekl generální ředitel Hessische Landesbahn Veit Salzmann při oznámení objednávky 7. února.

Mohlo by vás zajímat

Každá dvouvozová jednotka bude mít 126 míst k sezení a 156 míst k stání. Veřejná zakázka byla podpořena programem financování alternativní trakce Spolkového ministerstva pro digitální technologie a dopravu a HLB a dopravní úřad SPNV-Nord navrhly výběrové řízení tak, aby výrobci měli možnost integrovat výrobu se stávajícími aktuálními zakázkami a zkrátit tak dodací lhůty.

„Rozšíření využívání alternativních pohonů je nezbytné pro dosažení přechodu na mobilitu a ochranu klimatu. Připravujeme se na veřejnou dopravu budoucnosti.,“ uvedla ministryně pro ochranu klimatu, životní prostředí, energetiku a mobilitu spolkové země Porýní-Falc Katrin Eder.

Souprava Mireo Plus B je vybavena bateriovým hybridním pohonem, který mu umožňuje provoz na železničních tratích s nadzemním elektrickým vedením nebo bez něj.

Siemens Mobility plánuje zahájit dodávky více jednotek mezi červnem a prosincem 2023.

Dvouvozové elektrické soupravy se 120 místy k sezení mohou v bateriovém režimu v reálných podmínkách jezdit více než 80 km, uvedla společnost.

Lithium-iontové akumulátory lze nabíjet na trolejovém vedení a také pomocí brzdné energie. Díky dvěma bateriovým kontejnerům je bateriový systém namontován pod podlahou.

Kromě toho bude Siemens Mobility poskytovat služby údržby vlaků po dobu přibližně 30 let. Společnost vyrábí nové vlaky ve svém závodě v Krefeldu.

Gerhard Greiter, generální ředitel Siemens Mobility Northeast Europe, řekl: „Naše bateriové rozvody Mireo Plus B umožňují lokálně bezemisní přepravu cestujících šetrnou ke klimatu a nabízejí tak udržitelnou alternativu k používání dieselových jednotek na neelektrifikovaných tratích. Garantujeme dostupnost vozového parku s údržbou po celou dobu životního cyklu.“

(nik)