Úsek Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi je o další kus blíže ke své realizaci. Na Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) nepřišel žádný rozklad proti vydanému stavebnímu povolení, nabylo tak právní moci. Na sociální síti X o tom informoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Na stavbu úseku dlouhého 12,6 kilometru je aktuálně vypsáno výběrové řízení na zhotovitele. Předpokládaná cena tendru je více než 15 miliard korun. I nadále také pokračují výkupy pozemků, podle Mátla je aktuálně vykoupeno 90 procent vlastníků.
V současnosti mezi dálnicí D1 a Běchovicemi pracují archeologové. Zahájení výstavby předpokládá ŘSD v druhé polovině letošního roku a uvedení nové části Pražského okruhu do provozu pak v roce 2027.
ŘSD uvádí, že ze všech zbývajících částí Pražského okruhu je právě úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1 patrně nejpotřebnější. „Jeho dokončení zásadně sníží intenzitu dopravy na Štěrboholské radiále a Jižní spojce. Nová komunikace propojí již provozované části D0. Dojde tak ke spojení dálnic D10 a D11 se zbylými dokončenými částmi D0,“ uvádí ke stavbě státní podnik.
Mohlo by vás zajímat
Pražský okruh po dokončení propojí devět zásadních komunikací směřujících z Prahy a do metropole, které propojují hlavní město s okolními regiony i sousedními státy. Zároveň rozvede jak tranzitní, tak i příměstskou dopravu po okraji metropole.
Podobně jako u úseku mezi D1 a Běchovicemi postupuje ŘSD také v případě severních částí dostavby Pražského okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí. V loňském roce požádal státní podnik ministerstvo životního prostředí o vydání stanoviska EIA na jednotlivé etapy.
„Věřím, že jsme schopni dokončit severní část Pražského okruhu nejpozději do deklarovaného termínu dokončení dálniční sítě v České republice, tedy těsně po roce 2030,“ zmínil již dříve Radek Mátl.
(teč)