INZERCE

Jedna z nejvýznamnějších staveb železničního stavitelství v České republice. Železniční koridor Praha-České Budějovice. Foto: Jihočeský kraj

Modernizace železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic pomalu končí. Jízdní doba se zkrátí o více než 20 minut

Jedna z nejvýznamnějších investic do železniční infrastruktury v České republice, která podle předpokládaných nákladů vyjde na téměř 5 miliard korun, je téměř u konce. V neděli 11. září vyjedou první vlaky na předposlední úsek modernizované trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora.

„Dokončujeme modernizaci další části trati z Prahy do Českých Budějovic. Zbývá poslední mezi Nemanicemi a Ševětínem,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Zkrácení jízdní doby

K výraznému zkrácení jízdních dob dálkových vlaků přispělo i nedávné zprovoznění další přeložky mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi.

„Expresy nyní zvládnou tuto cestu za 100 minut místo původních 122,“ doplňuje Jiří Svoboda.

Do provedení tzv. rychlé pantografové zkoušky trolejového vedení na jaře 2023 bude maximální rychlost 110 kilometrů v hodině, poté se zvýší na 160 km/h. Další zvýšení rychlosti bude možné po instalaci systému ETCS.

Detaily stavby

Mezi nejvýznamnější objekty stavby patří Zvěrotický tunel dlouhý 370 metrů, estakáda přes údolí Černovického potoka s délkou 832 metrů, estakáda přes Kamenný rybník (263 metrů) a přeložka silnice II/135. V rámci stavby byla zřízena nová zastávka Myslkovice, naopak v Roudné byla stanice zrušena.

Díky zprovoznění nového úseku se zruší pět železničních přejezdů

Cílem projektu bylo nahrazení kapacitně a stavebně nevyhovující jednokolejné trati novou dvoukolejnou přeložkou, vedenou částečně v souběhu s dálnicí D3.

„Přeložka trati Soběslav-Doubí patří k nejmodernějším projektům železničního stavitelství v České republice. Jak stavební prvky, tak i nejnovější technologie použité na této stavbě zajistí pohodlný, rychlý a bezpečný provoz na přeložené trati,“ uvedl generální ředitel STRABAG Rail Jakub Svoboda.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020.

Předpokládané náklady dosáhly částky 4,8 miliardy korun.

Jana Bartošová