Už v polovině příštího roku odstartuje modernizace frekventované trati z Plzně přes Domažlice na státní hranici s Německem. Správa železnic nyní hledá zhotovitele rekonstrukce a elektrizace prvního úseku, a to z krajské metropole do Nýřan. Práce potrvají dva roky, výsledkem má být zvýšení traťové rychlosti na 100 kilometrů v hodině a elektrizace trati, ale také instalace evropského zabezpečovače ETCS.

Rekonstrukcí projde úsek o délce 12,3 kilometru. Zlepší se zejména cestování v příměstských vlacích, které zrychlí na 100 kilometrů v hodině. Cestující ocení pohodlnější nástup a výstup ve stanicích Vejprnice a Nýřany a na zastávce Tlučná, příchod k vlakům bude bezbariérový. V rámci stavby také vznikne základ pro navazující dvoukolejnou trať Plzeň – Stod s rychlostí 200 kilometrů v hodině.

Vyšší bezpečnost provozu zajistí nejen evropský zabezpečovací systém ETCS, ale i zrušení jednoho přejezdu a jednoho přechodu, které nahradí podchody. Zlepší se rovněž obsluha kontejnerového terminálu v Nýřanech, prodloužení stanic pak umožní provoz nákladních vlaků o délce 740 metrů.

Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 5,5 miliardy korun, spolufinancována bude z Nástroje Evropské unie pro propojení Evropy (CEF) pro programové období 2021–2027.

Mohlo by vás zajímat