INZERCE

Mobilní zařízení v roce 2016 zvýší spotřebu online videa o 19,8 %

Průměrný čas, který lidé každý den stráví sledováním on-line videa, se v roce 2015 zvýší o 23,3 % a v roce 2016 o dalších 19,8 %. 

Tvrdí to studie Online Video Forecasts, nová zpráva vydaná společností ZenithOptimedia společně s agenturou Newcast, globální sítí společnosti ZenithOptimedia věnující se značkovému obsahu.

Růst spotřeby videa je poháněný rychlým pronikáním chytrých telefonů a tabletů napříč celým světem a zároveň z toho plynoucími změnami v chování spotřebitelů. Agentury předpovídají, že spotřeba videa na mobilních zařízeních, jako jsou chytré telefony a tablety, v roce 2015 vzroste o 43,9 % a v roce 2016 o 34,8 %. Spotřeba videa na nemobilních zařízeních mezitím také poroste, i když pomaleji. V roce 2015 se zvýší o 9,5 % a v roce 2016 o 6,5 %.

ZenithOptimedia očekává, že mobilní zařízení budou v příštím roce hlavní platformou pro sledování on-line videa. V roce 2012 měla mobilní zařízení na čase celosvětově stráveném sledováním on-line videí 22,9% podíl. V roce 2014 se tento podíl zvýšil na 40,1 % a agentura předpokládá, že v roce 2016 dosáhne 52,7 % a v roce 2017 58,1 %.

Celkový počet pravidelných diváků klasické televize v roce 2016 začne klesat

ZenithOptimedia předpovídá, že počet lidí, kteří se pravidelně dívají na tradiční televizi, letos dosáhne vrcholu a v roce 2016 se začne poprvé snižovat. Agentura očekává, že v roce 2015 počet pravidelných diváků televize vzroste o 3,1 %, ale v roce 2016 poklesne o 1,9 % a v roce 2017 o 0,9 %. Jak bylo uvedeno již ve zprávě Media Consumption Forecasts 2015 vydané v červnu, čas, který lidé tráví sledováním klasické televize, se již několik let pomalu snižuje. Nyní ZenithOptimedia predikuje, že příští rok začne klesat i počet diváků.

Ve Francii a v Rusku počet pravidelných diváků televize klesá od roku 2013 a ve Spojeném království a Spojených státech od roku 2014. Očekáváme, že v letošním roce se začne snižovat i v Číně. Pokles sledovanosti klasické televize má přímou souvislost se vzrůstající kvantitou a kvalitou obsahu dostupného on-line, a to jak na platformách pro krátká videa, jako je YouTube, tak na platformách pro delší formáty, mezi něž patří např. Netflix. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2015 počet pravidelných diváků on-line videí vzroste o 5,8 %, v roce 2016 o 5,1 % a v roce 2017 o 5,3 %.

Počet pravidelných diváků on-line videa roste rychlostí vyjádřenou dvoucifernými čísly na 12 ze všech trhů, kterých se tato zpráva týká, včetně velkých trhů, jako je Čína (27,2 %), Francie (50,0 %), Německo (27,5 %) a Spojené státy (12,3 %).

Výdaje na reklamu v on-line videích budou brzy představovat osminu celkových výdajů na internetovou reklamu

Podíl on-line videa na celosvětových výdajích na digitální reklamu rovněž rychle roste. V roce 2012 představoval 8,8 %, v roce 2014 10,2 % a očekává se, že do roku 2017 vzroste na 12,8 %, což bude osmina celkových výdajů na internetovou reklamu. On-line video je nejrychleji rostoucí kategorie internetové reklamy. ZenithOptimedia predikuje, že v roce 2015 celosvětově vzroste o 28,9 % na 16,1 miliardy USD. V roce 2016 se zvýší o 22,5 % a v roce 2017 o 19,7 %, a dosáhne tak hodnoty 23,7 miliardy USD.

Americký trh s on-line videem je zdaleka největší – v roce 2015 je jeho hodnota 8,5 miliardy USD, což představuje 52,9 % celosvětového trhu, přestože očekáváme, že v roce 2017 se jeho podíl sníží na necelou polovinu celosvětové hodnoty, konkrétně na 49,9 %. Spojené státy jsou také společně s Itálií v čele žebříčku trhů, kde největší podíl celkových výdajů na internetovou reklamu připadá na on-line video (16,5 % v každé z těchto zemí v roce 2015). Na dalších místech se nachází Tchaj-wan (15,8 %) a Lotyšsko (13,0 %).

Mark Waugh, globální generální ředitel agentury Newcast, uvedl: „Spotřebitelé na celém světě si rychle osvojují on-line video, protože jim nabízí téměř nekonečnou škálu fascinujícího obsahu. Někteří z nejdychtivějších uživatelů jsou zámožní mladí lidé, které je prostřednictvím televize nejtěžší zasáhnout. Pro značky je on-line video obzvláště účinný způsob, jak mohou tyto cenné diváky upoutat, a to nejen reklamou, ale také značkovým obsahem, který spotřebitele dokáže informovat nebo bavit hlubším a bohatším způsobem, než je možné krátkými, rušivými reklamami.“

-of-