Středa, 25. května, 2022

MND loví v řadách zákazníků padlých dodavatelů. Získalo již 52 tisíc nových odběrných míst

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Když padne v lese starý strom, obsadí jeho místo nové stromy. Také pád skupiny Bohemia Energy uvolnil prostor pro růst konkurentů. Svůj tržní podíl navýšila třeba společnost MND ze skupiny KKCG miliardáře Karla Komárka, která od září do listopadu získala 52 tisíc nových zákazníků.

Podle vyjádření MND se podařilo od konce září do konce listopadu zvýšit počet odběrných míst v elektrické síti z 85,5 tisíce na 119 tisíc, v plynovodní síti z 91 tisíc na 109 tisíc. Růst pokračuje i během prosince. „Naši pozici dále posilujeme. Aktuálně, k 20. prosinci, evidujeme v našich interních systémech již více než 235 tisíc odběratelů plynu či elektřiny,“ řekl Ekonomickému deníku marketingový ředitel MND Energie Jan Sýkora.

Většina nových zákazníků přešla k MND z režimu dodavatele poslední instance. Jedná se tedy o bývalé odběratele elektřiny a plynu od padlých dodavatelů – tedy společnosti Bohemia Energy a s ní spjatých firem Comfort Energy, X Energie, Energie ČS a Europe Easy Energy. Skončila také firma Kolibřík energie a několik menších dodavatelů s řádově stovkami zákazníků. Jmenované firmy neustály rostoucí ceny elektřiny a plynu na velkoobchodním trhu a vymstil se jim také nákup energií na poslední chvíli.

Převod z MND na MND Energii

Pokud vás zarazilo dosud neznámé jméno firmy MND Energie, máte bod za dobrý postřeh. MND totiž bez větší publicity převedla dodávky energií koncovým zákazníkům z řad maloodběratelů do dceřiné firmy. Převod se odehrál k datu 1. listopadu. „Vyčlenění divize maloobchodu do samostatné dceřiné společnosti MND Energie mělo za cíl zejména organizačně podpořit další rychlý růst této části naší společnosti,“ uvedl Jan Sýkora.

MND v minulých letech patřila mezi cenově nejvýhodnější dodavatele elektrické energie a zemního plynu, zákazníky lákala také na přehledné a vstřícné smluvní podmínky. Patřila dlouhodobě k energetickým firmám s největší mírou zákaznického doporučení dle výzkumu agentury STEM/MARK. Na druhou stranu firmu zatěžovaly vysoká náklady na reklamu a získávání nových zákazníků.

Za celý loňský rok tak MND při tržbách 45,7 miliardy korun vykázala čistý zisk 64 milionů korun (o rok dříve byla ve ztrátě 227 milionů korun). Na tržbách se podílel hlavně trading (39 miliard korun) a prodej energií koncovým zákazníkům (5 miliard korun). Naopak jen okrajový význam měly tržby z prodeje ropy a zemního plynu z ložisek na jižní Moravě, které už jsou z velké části vyčerpané. Podíl segmentů na tvorbě zisku firma neuvádí.

David Tramba

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

FacebookTwitter