Ministr dopravy Karel Havlíček dnes po setkání s vedením Rožmitálu pod Třemšínem uvedl, že ministerstvo je od příštího roku připraveno přidat krajům peníze na regionální veřejnou dopravu, ale bude chtít dlouhodobý scénář jejího provozování včetně zachování provozu lokálních železničních tratí.
Ministr tak reagoval na plánované úspory Středočeského kraje, který nahradí některé vlaky na dvanáct málo vytížených středočeských tratích autobusy. Hejtmanství tím chce ušetřit 52 milionů korun ročně. Jednou z tratí je i číslo 204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem.
S vedením kraje se náměstci ministerstva dopravy mají podle Karla Havlíčka setkat ve středu.
Podle středočeského krajského radního pro dopravu Petra Boreckého jsou hlavními argumenty pro rušení spojů nízká vytíženost, vysoké náklady na provoz a nízká traťová rychlost.
Karel Havlíček věří, že se lokální tratě podaří zachovat: „Jsme připraveni se všemi kraji, nejenom Středočeským, diskutovat o tom, jak do budoucna financovat, jakým způsobem si poradit s vyššími náklady spojenými se zabezpečením tratí nebo s novými vlakovými soupravami.“
Mohlo by vás zajímat
Na koncepci provozu veřejné dopravy v regionu by se měli podílet dopravci kraje i Správa železnic. „Musíme domluvit jasný scénář, ale hlavně i koncepci toho, jak budeme takové situace řešit,“ doplnil ministr.
Koncepce by měla obsahovat plánování i financování veřejné dopravy například na pět let, což by pomohlo zajištění provozu a racionálnímu plánování investic.
čtk