INZERCE

I takto může vypadat moderní televizní natáčení dneška. Foto: Produgton, D. C.

Městům a obcím se díky facebooku otevírá cesta pro vlastní distribuci televizního obsahu

Facebook a sociální sítě obecně jsou nezbytným doplňkem práce v obcích a městech. A nejde jen o nejvyšší vedení municipalit, ale také o sportovní či kulturní organizace, zájmové spolky apod. To, že na sociálních sítích nejvíce „prodávají“ videa a obrázky už dnes ví asi každý, ale videa táhnou přece jen víc. A právě ta jde teď velice dobře sdílet a promovat napříč všemi stránkami (profily), kterými města a obce vládnou, nebo se umí domluvit s jejich administrátory.

Crossposting. To je funkce sociální sítě facebook, která otevírá dosud netušené možnosti distribuce video obsahu ve více kanálech najednou. Správci sociálních sítí obcí a měst tak mohou směle konkurovat místním klasickým televizím. Na vytvoření obsahu navíc již není potřeba drahá technika, kvalitní přenosy se dají dělat i na mobilní telefony. Jedinou podmínkou je mít přístup k více profilům nebo jejich správcům a domluvit se s nimi, aby funkci využívali.

Ve velkém vyzkoušeli možnosti tohoto sdílení a šíření obsahu na Dnech Integrovaného záchranného systému na pražském výstavišti. Podle Davida Černého, který celé vysílání zajišťoval, byla distribuce ve 27 kanálech. „Vysílali jsme na účtu hlavního města Prahy, i Prahy 7, kde výstaviště leží, na stránkách většiny vystavujících, na kanálech patřících Hasičskému záchrannému sboru a na řadě dalších,“ říká Černý z Produgton, D.C. Ke spolupráci si ho vybralo vedení výstaviště poté, co loni a letos zajišťoval „eventovou televizi“ pro sraz majitelů motorek Harley-Davidson.

„Za 2 dny přehlídky IZS jsme odvysílali 5 hodin živého vysílání v 10 samostatných přenosech. Celkově jsem propojili 27 kanálů, které mají dohromady více než 800 tisíc fanoušků. Celkový počet zhlédnutí přímých přenosů přesáhl 100 tisíc,“ poodhaluje čísla David Černý.

Podívejte se na sestřih živých přenosů

Výhoda takového vysílání podle něj je, že se obsah nezkresleně dostane k publiku a to navíc poměrně rychle a především aktuálně. „Pořadatelé akcí získávají silný nástroj, který se dá srovnat s televizní distribucí,“ dodává Černý. Nezbytnou podmínkou je před vysíláním vytvořit facebookovou distribuční síť, přes kterou budou příspěvky vysílány.

Na celé natáčení přitom není potřeba žádná drahá technika. Černý pro eventovou televizi Harley Days pokrýval 9 mobilními telefony a jedním tabletem, ve kterém byla celá režie. „Mobilita, nenáročnost na techniku a snadné odbavení odkukoliv, to jsou trendy moderního televizního vysílání. Navíc samozřejmě online kanály jako facebook či youtube mají potenciál většího diváckého dopadu, než klasická televize, která je omezena regionalitou,“ vysvětloval loni David Černý. Zatímco loni řešil, jak zajistit dostatek signálu pro přenos z jedoucího auta, letos se vysílalo z letícího vrtulníku, což Černý považuje zatím za technický vrchol.

Jiří Reichl