Aplikace Facebook Messenger rychle roste. V letošním roce prý začne vytlačovat klasické telefony a telefonní čísla. Operátoři ale nesouhlasí.
Podle šéfa oddělení Messengeru letošní rok vejde do dějin jako ten, kdy se začal psát konce klasickým telefonům respektive telefonním číslům. Nebudou potřeba. Postupně je nahradí komunikace prostřednictvím služby Messenger, kterou nyní využívá přibližně 800 milionů lidí každý měsíc. Jen za poslední půlrok přibylo 100 milionů uživatelů. Informoval o tom portál Businessinsider.com s odkazem na Marcusův blog.
Marcus prohlašuje, že různé komunikační aplikace pro chytré telefony dnes již umějí tolik, co standardní telefony, včetně hlasových hovorů, posílání textových a obrázkových zpráv, a tak budou telefonní čísla prý brzy zbytečná.
Facebook Messenger však nabízí další vychytávky jako posílání a přijímání peněz, fotografií a souborů, a to vše bez toho, abyste potřebovali znát aktuální telefonní číslo osoby, s níž komunikujete. „S Messengerem nabízíme vše, co dělá textováním tak populární, a ještě mnohem víc,“ píše Marcus. „Můžete provozovat videohovory i hlasové hovory a nepotřebujete telefonní číslo,“ dodává.
Facebook pracuje na tom, aby se Messenger stal samostatnou sociální platformou. Vloni v březnu již dovolil ostatním hráčům na trhu, aby vyvíjeli aplikace, které budou funkční v rámci Messengeru a zlehka tlačí na firmy, aby začínaly Messenger využívat pro přímou komunikaci se zákazníky.
Tradiční telefony neskončí, tvrdí operátoři
Facebook Messenger je hozenou rukavicí tradičním operátorům, kteří z klasického telefonování žijí. Podle T-mobilu je pochopitelné, že Facebook bude protěžovat svou komunikační platformu. Druhý největší mobilní operátor v Česku však podle tiskové mluvčí není přesvědčen o tom, že by Messenger v nejbližší době telefonní čísla vymazal.
„Případné telefonování přes různé typy komunikačních aplikací je zpravidla omezeno pouze na danou skupinu lidí, která vybranou aplikaci využívá. To je ale velmi diskutabilní například pro státní správu a samosprávu, služby obecně, ale i pro všechna krizová čísla složek záchranného integrovaného systému atd.,“ sdělila Ekonomickému deníku Patricie Šedivá z T-mobilu. „Pokud je volání uživateli mimo danou službu zpřístupněné, pak bývá zpoplatněné. Kvalita volání (tedy IP telefonie) je navíc závislá na kvalitě dostupnosti (mobilní) datové sítě,“ dodala.
Vodafone již na konkurenci Messengeru zareagoval a nabízí svým zákazníkům službu Message+. Podle vyjádření operátora „je to nová služba pro zákazníky sítě Vodafone, která umožňuje odesílat zprávy, fotografie, videa a zvukové záznamy všem kontaktům a rovněž je od nich přijímat, a to prostřednictvím jedné aplikace.“
Operátor O2 nabízí službu O2 SMSender, kam lze napsat zprávu až o 760 znacích, nicméně je taková zpráva rozúčtovávána po 160 znacích.
-usi-