ANKETA EKONOMICKÉHO DENÍKU
Ekonomický deník bude v následujících týdnech přinášet profily odborných mluvčích politických subjektů, kteří mají šanci se po podzimních volbách dostat do Poslanecké sněmovny. Věnovat se budeme klíčovým resortům. Dnes přinášíme anketní rozhovor s odbornou mluvčí Komunistické strany Čech a Moravy pro oblast dopravy, s poslankyní Květou Matušovskou.
Můžete nastínit své hlavní vize pro následující volební období?
V následujícím volebním období, bych ráda pokračovala v činnostech v oblasti dopravy, tak jako doposud. Dále bych se ráda věnovala problematice zaměstnávání a výkonu činnosti v resortu dopravy, protože mi přijde, že řidiči jsou bráni jako rukojmí a v posledních letech se nedostává jak řidičů v silniční dopravě, tak strojvedoucích v dopravě železniční.
Kdo je Květa Matušovská
Květa Matušovská vystudovala Dopravní fakultu Jana Pernera na Univerzitě v Pardubicích, kde získala inženýrský titul v oboru Dopravní inženýrství a spoje.
Členkou KSČM je od svých osmnácti let. Poslankyní je od roku 2010, kdy byla zvolena v Pardubickém kraji, do sněmovny ale neúspěšně kandidovala už čtyři roky před tím. Působí také v zastupitelstvu Pardubického kraje, a to od roku 2008. Komunální politice se věnuje od roku 2014 z pozice zastupitelky obce Javorník na Svitavsku, v roce 2018 zde mandát znovu obhájila.
V květnu 2019 se pokusila uspět ve volbách do Evropského parlamentu, ovšem neúspěšně.
Působí ve sněmovním hospodářském a kontrolním výboru, v podvýboru pro dopravu, myslivost, rybářství, včelařství, zahrádkářství a chovatelství, v podvýboru pro Hasičský záchranný sbor a ve Stálé komisi pro rodinu, rovné příležitosti a národnostní menšiny.
Můžete nastínit, jaké legislativní úkoly primárně rezort podle vás čekají?
Z hlediska legislativní, vynecháme-li klasický rozvoj, je potřeba brát v potaz rozvoj autonomních systémů v oblasti dopravy, dotáhnout transformaci z pohledu autoškolství, kde si myslím, že bychom se měli přibližovat k rakouskému modelu.
Určitě bychom neměli zapomínat na vzdělávání řidičů a strojvedoucích, tak aby jich v následujících letech nebyl obrovský nedostatek. Pak lze očekávat další legislativní kroky z hlediska rozvoje silniční a železniční infrastruktury, zejména s výstavbou vysokorychlostních tratí.
Můžete popsat, jaké problémy podle vás rezort nejvíce tíží? A jaké řešení pro tyto problémy přinášíte vy?
Myslím si, že v resortu dopravy v současnosti dochází k velkým personálním výměnám spojených i s určitou generační problematikou. Je velice znát, že resort dlouhodobě nemá kvalitního ministra či ministra na plný úvazek.
Je nutné v budoucnu věnovat velkou pozornost rozvoji elektromobility, ITS a dalšímu rozvoji infrastruktury z pohledu pozemní dopravy. Ráda bych proto přispěla k rozvoji oboru nejenom na poli výstavby infrastruktury, ale i z pohledu rozvoje technologie řízení dopravy.
Lucie Přinesdomová