Rámcovou dohodu uzavře Správa železnic s vítězným uchazečem na čtyři roky. Předmětem smlouvy bude poskytování služeb v oblasti externí komunikace s cílem zajistit komplexní komunikační podporu, tvorbu marketingové strategie a realizaci komunikační kampaně pro výstavbu vysokorychlostní železnice. Zájemci mohou podávat nabídky do 25. srpna.
Poradenská podpora marketingového týmu se zaměří zejména na vytvoření marketingových strategií a prezentací, poradenské a strategické činnosti v otázkách plánování marketingové komunikace, tvorbu plánu a rozpočtu pro jednotlivé roky a konkrétní projekty a cíle či analýzy komunikačních kanálů a jejich zaměření na cílové skupiny.
PR a eventy
Součástí služeb bude i zajištění public relations pro placená i vlastní média, mediální komunikace, tvorba tiskových zpráv, zajišťování tiskových konferencí a eventů pro zástupce médií či krizová komunikace.
Nepůjde však jen o média. Vybraná firma bude mít za úkol rovněž zajišťování komunikačních projektů pro klienty z veřejného prostoru a veřejné správy, stejně jako setkání s veřejností.
Vybraný dodavatel bude muset připravit kreativní návrh a ideové řešení, tedy vypracování konkrétní strategie, kreativních návrhů a plánů kampaně, které budou spočívat zejména v rozboru aktuální situace, SWOT analýze a dalších analýzách.
Koordinace s ministerstvem dopravy
„Předmětem plnění veřejné zakázky je také rezervace a následný nákup mediálního prostoru, který se předpokládá v objemu do cca 10 procent z předpokládané hodnoty veřejné zakázky. Předmětem plnění jsou rovněž dodávky reklamních předmětů,“ uvádí se v zadávací dokumentaci.
Jelikož je projekt vysokorychlostních tratí připravován Správou železnic z pověření Ministerstva dopravy, komunikaci obou subjektů bude třeba koordinovat. Ministerská komunikační strategie je aktuálně ve fázi přípravy.
Mohlo by vás zajímat
Doba plnění se předpokládá v délce 48 měsíců a Správa železnic si vyhrazuje právo před uplynutím prvních dvou let plnění rámcové dohody sdělit vybranému dodavateli svůj záměr nepokračovat v plnění dohody a jednostranně ji ukončit.
Jednací řízení s uveřejněním proběhne ve dvou fázích, a to ve fázi kvalifikační a ve fázi nabídkové.
Odbornost i schopnost přispět k naplnění cílů
Uchazeči musí v žádosti doložit významné služby, které realizovali v posledních pěti letech, jejichž předmětem byl návrh a realizace strategie komunikační kampaně. Zároveň musí doložit, že celkový finanční objem těchto služeb činil alespoň 15 milionů korun, z toho alespoň jedna služba musela dosáhnout hodnoty minimálně pěti milionů korun. Minimálně u jedné doložené služby musí být předmětem koordinace externích dodavatelů dalších marketingových služeb.
Při vyhodnocování nabídek bude klást Správa železnic největší důraz na schopnost manažera projektu přispět k naplnění projektových cílů. Tomuto dílčímu kritériu přiřadila 30procentí váhu v celkovém hodnocení. Pětadvacetiprocentní váhu bude mít odborná úroveň uchazeče, dvacetiprocentní váhu identifikace a řízení rizik. Váha nabídkové ceny v celkovém hodnocení představuje pouhých 15 procent, deset procent pak přidaná hodnota dodavatele.
Prevence blokování stavby
Správa železnic chce prostřednictvím kampaně zejména zvýšit informovanost dotčených skupin o projektu vysokorychlostních tratí.
„Zadavatel si je vědom, že přes nesporné přínosy a výhody projektu vysokorychlostních tratí, spočívající zejména ve zkrácení jízdní doby, zvýšení konkurenceschopnosti České republiky a zavedení způsobu cestování šetrného vůči životnímu prostředí, se projekt může setkat s nepochopením a odporem ke stavbě ze strany dotčených skupin – zejména laická a odborná veřejnost včetně ekologických spolků, obyvatelé blízkého okolí jednotlivých úseků, orgány územní samosprávy a státní správy,“ vysvětluje Správa železnic v zadávací dokumentaci.
Dodává, že tato nepochopení mohou vyplývat z nedostatečné komunikace a nedostatku informací, které mají dotčené skupiny k dispozici. Z tohoto pohledu je nezbytné zajistit dostatečnou komunikaci a informování těchto skupin o průběhu přípravy a výstavby vysokorychlostních tratí, stejně jako o jejich dalších přínosech.
K dalším cílům patří zvýšení podpory projektu ze strany dotčených skupin, zajištění jednotné komunikační strategie.
Právě podpora dotčených skupin bude v průběhu příprav vysokorychlostních tratí klíčová. Jejich negativní postoj s sebou totiž nese řadu rizik, spočívajících zejména s blokováním či zdržením jejich přípravy.
Správa železnic avizuje svůj zájem na řešení, které může mít co nejvyšší možný efekt ve smyslu výše uvedených projektových cílů.
Rychle a ekologicky
Vysokorychlostní železnice představuje komplexní službu spočívající v ekologicky šetrném cestování vlakem rychlostí vyšší než 250 kilometrů za hodinu. Vysokorychlostní vlaky v Evropě ale běžně dosahují rychlostí překračujících tři sta kilometrů v hodině, což je i cílem projektu Správy železnic. Vysoká rychlost je nezbytná pro dosažení cestovních dob konkurenceschopných nejen vůči automobilu, ale také letadlu.
Projekt počítá s provozem vysokorychlostních vlakových linek jak ve velmi rychlé expresní vrstvě jedoucí pouze po VRT a spojující největší města v České republice, respektive středoevropská města, tak v částečně pomalejší vrstvě jedoucí kus své cesty po VRT a sjíždějící z ní na stávající železniční síť do regionů a plošně obsluhujících celé území ČR.
Lucie Přinesdomová