INZERCE

Snížení hmotnosti nových sítí Lufthansa Cargo je dosaženo vysokou pevností v tahu speciálně vyvinutého vlákna, které je vyrobeno z obnovitelných surovin. Ilustrační snímek. Foto: Pixabay

Lufthansa Cargo snižuje emise CO2 díky lehkým přepravním sítím. Váží o polovinu méně, než ty předešlé

Německý poskytovatel letecké přepravy Lufthansa Cargo používá sítě od společnosti AmSafe Bridport. Váží o 50 procent méně, než běžná řešení a pomáhají šetřit emise. Podle informací od logistické firmy používá Lufthansa Cargo nové, lehčí, přepravní sítě k zajištění palet s nákladem od letošního ledna.

Podle společnosti Lufthansa Cargo ušetří nové sítě Pallet Net Zero díky použití speciálního vlákna více než 50 procent hmotnosti ve srovnání s běžnými sítěmi. To výrazně snižuje emise CO2 při každém letu.

Lufthansa Cargo dále uvedla, že je první leteckou společností, která používá lehké sítě pro celý typ palet. Tímto krokem se nákladní letecká společnost opět vydává směrem k větší udržitelnosti.

„Používání lehkých přepravních sítí je pro nás dalším krokem na cestě ke snižování emisí CO2. Stanovili jsme si ambiciózní cíl snížit do roku 2030 emise CO2 na kilogram letu na polovinu. Abychom toho dosáhli, musíme podniknout kroky na mnoha frontách. Každé opatření se počítá. Jedním z nich je snížení hmotnosti nakládacího zařízení,“ říká předsedkyně představenstva a generální ředitelka společnosti Lufthansa Cargo AG Dorothea von Boxberg.

„Jsme na cestách po celém světě – i doma. Proto je globální odpovědnost a udržitelná činnost zaměřená na budoucnost součástí naší DNA. Naším cílem pro rok 2050 je dosáhnout stoprocentní neutrality CO2 ve vzduchu; na zemi chceme tohoto cíle dosáhnout již v roce 2030,“ tvrdí šéfka společnosti.

Sítě Pallet Net Zero od společnosti AmSafe Bridport, které Lufthansa Cargo používá prostřednictvím své dceřiné společnosti Jettainer, váží devět až jedenáct kilogramů, což je méně než polovina hmotnosti běžných sítí z polyesterových vláken.

Snížení hmotnosti nových sítí je dosaženo vysokou pevností v tahu speciálně vyvinutého vlákna, které je vyrobeno z obnovitelných surovin.

Snížená hmotnost přepravních sítí ušetří společnosti Lufthansa Cargo přibližně 140 tun paliva a tím i 440 tun CO2 ročně. Současně se s těmito sítěmi lépe manipuluje, aniž by byly ohroženy technické požadavky, které jsou podle společnosti tak důležité pro bezpečnost letu.

(nik)