INZERCE

Vloni bylo v rámci Nové hedvábné stezky přepraveno téměř devět set tisíc nákladních kontejnerů. Foto: ÖBB Rail Cargo Group

Loni sedm set, letos rovný tisíc. ÖBB Rail Cargo Group navyšuje vlaky na Nové hedvábné stezce

Rakouská železniční společnost přepravila během uplynulého roku po Nové hedvábné cestě 70 tisíc přepravních kontejnerů. Ve srovnání s rokem 2019 tak jde o dvojnásobek euroasijských objemů společnosti. Na euroasijské tratě loni poslala historicky nejvyšší počet vlaků, letos jich chce ještě více.

ÖBB Rail Cargo Group (RCG) působí na Nové hedvábné stezce od roku 2008. První nárůst cest zaznamenala v roce 2016 a o rok později společnost oficiálně vstoupila na čínský trh. V té době rakouský dopravce provozoval pouze 62 vlaků s přepravní kapacitou 3 tisíce kontejnerů ročně. Poptávka se ale postupně navyšovala a do roku 2020 zde společnost každý rok přepravila okolo 35 tisíc kontejnerů.

Vlakem i lodí

„Není pochyb o tom, že iniciativa New Silk Road má pro Evropu i pro Rakousko nesmírný význam, protože spojuje evropskou a asijskou ekonomiku,“ říká generální ředitel ÖBB Andreas Matthä. Prostřednictvím své evropské sítě poskytuje RCG místním zákazníkům příležitosti, jak se lépe zviditelnit a „dostat se z krize“.

Pro RCG je však stejně důležitý také přístup do přístavů, které jsou součástí námořní hedvábné stezky.

„Na Nové hedvábné stezce vidíme široké možnosti. A to nejen v rámci tří železničních koridorů mezi Evropou a Asií, ale také jako dopravce do evropských přístavů, jako například Hamburk, Rotterdam, Terst, Koper a Pireus,“ dodává Andreas Matthä.

Přeprava roušek v době pandemie

Napojení Nové hedvábné stezky na hustou síť skupiny ÖBB Rail Cargo Group zajišťuje rychlou přepravu s další efektivní distribucí po Evropě.

Mezi top produkty, které společnost v loňském roce přepravila z Evropy do Číny, patřily ledničky, střižová vlákna, topné systémy, stroje a náhradní díly, nábytek a vybavení. Naopak z Číny do Evropy se nejčastěji přepravovalo zboží z módního, automobilového, chemického a zdravotnického sektoru – zejména ochranné masky.

Do pěti let dvojnásobek

Rakouský dopravce však není jediný, kdo má o Novou hedvábnou stezku zájem. O 114 procent více přepravených vlaků mezi Evropou a Asií nedávno oznámila také společnost Metrans.

Podle odhadů společnosti Roland Berger bylo loni v rámci Nové hedvábné stezky přepraveno téměř devět set tisíc nákladních kontejnerů. Mezinárodní železniční asociace UIC přitom předpokládá, že by se tento počet mohl do roku 2025 zdvojnásobit.

Tomáš Rovný