Společnost Letiště Praha vypsala výběrové řízení na dodavatele oprav vozovek i chodníků včetně oprav poklopů inženýrských sítí v komunikacích. Tendr se ale netýká přímo přistávacích drah. S vítězem chce Letiště Praha uzavřít rámcovou smlouvu na pět let, anebo do výše vyčerpání deseti milionů korun. Předpokládaný počátek plnění firma předpokládá od 15. března příštího roku. Vyplývá to ze zveřejněných informací v systému zakázek Tender arena.
Lhůta pro podání nabídek končí 25. října. Opravy se budou týkat komunikací a chodníků mimo letiště, ale i v zabezpečeném areálu, dodavatel tak bude muset podle zadávacích podmínek zajistit, aby alespoň část jeho pracovníků splňovala podmínky pro vstup do vyhrazeného bezpečnostního prostoru letiště. Povolení zároveň musí mít i služební vozidla.
Specifikem tendru je i doba, ve které bude k opravám docházet, podřizovat se budou leteckému provozu. Provádění prací může být rozhodnutím provozních složek podle Letiště Praha přesunuto do nočních hodin, tedy od deseti hodin večer do pěti hodin ráno, nebo na dny pracovního volna a státních svátků. Dodavatel by to měl podle zadavatele zohlednit už při stanovení nabídkové ceny, pozdější změny nebudou možné.
Mluvčí Letiště Praha Denisa Hejtmánková uvedla, že je smlouva na údržbu vozovek a chodníků periodicky soutěžena jako rámcová. „Důvodem nového tendru je uplynutí sjednané doby, na kterou byla stávající rámcová smlouva uzavřena,“ informovala. Dosavadním dodavatelem prací byla firma ASKO.
Hodnocení nabídek se bude podle zadávací dokumentace odvíjet od ekonomické a kvalitativní výhodnosti. Nabídková cena bude hrát roli z 88 procent, po pěti procentech pak bude váha na kvalitě referencí a spolupráce, dvě procenta jsou vyčleněna na odpovědné veřejné zadávání. Jako nejvhodnější bude hodnocena nabídka, která získá nejvyšší celkový počet bodů.
Účastníci tendru budou muset mít ve svém vozovém parku také například silniční válec včetně hutnící techniky, frézu na asfalt či řezačku asfaltobetonového krytu včetně zálohy.
Letiště se chystá na rozšíření kapacity
Mimo pravidelných oprav komunikací se se aktuálně mohou setkat cestující u pražského letiště i s mimořádnými stavebními pracemi. V polovině září začala modernizace příjezdového mostu na letiště, který tvoří mimoúrovňovou křižovatku Aviatická a K Letišti. Rozšiřovat se bude na tři jízdní pruhy. Dokončení stavby předpokládá společnost Letiště Praha v roce 2025.
„Budování dopravní infrastruktury patří mezi klíčové oblasti plánovaného rozvoje letiště. Získali jsme již kapacitní trolejbusové spojení a probíhají přípravy na realizaci železniční trati mezi letištěm a centrem Prahy. Vedle toho ovšem myslíme i na navýšení kapacit silničních komunikací,“ uvedl již dříve člen představenstva Letiště Praha Martin Kučera.
Rozšíření mostu je podle něj přípravou na předpokládaný budoucí nárůst cestujících a rozvoj terminálových kapacit. Do budoucna se také podle Kučery počítá s více než dvojnásobným počtem parkovacích míst v areálu letiště, včetně centrálního uzlu pro dobíjení elektromobilů. „Cestujícím tak poskytneme snazší cestu na letiště a větší komfort,“ přiblížil plánované změny Martin Kučera.
Most v nové podobě by měl být dokončen v květnu příštího roku a bude obsahovat dva jízdní pruhy na příjezdu a další samostatný pruh pro připojení z rampy mimoúrovňové křižovatky.
(teč)
Text jsme aktualizovali o vyjádření společnosti Letiště Praha