INZERCE

V letošním roce se dopravce Leo Express soustředí především na spuštění linky Bratislava-Komárno nebo na nový korporátní program pro firemní zákazníky. Do vzdálenější budoucnosti má ale větší cíle. Foto: Leo Express

Leo Express chce do roku 2030 získat významný podíl na trhu, posílil v Polsku a nově obslouží trasu mezi Bratislavou a Komárnem

Český dopravce Leo Express tvrdí, že chce do roku 2030 získat významný podíl na českém trhu osobní dopravy a otevřít další služby v sousedních zemích. Leo Express před několika dny oznámil meziroční růst konsolidovaných tržeb o 15 procent. Za loňský rok tak dosáhly více než půl miliardy korun.

V roce 2022 vlakové a autokarové služby Leo Expressu v České republice, na Slovensku, v Polsku a na Ukrajině přepravily téměř 1 a půl milionů cestujících a zaznamenaly patnáctiprocentní meziroční nárůst konsolidovaných tržeb na více než půl miliardy korun.

EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy, amortizací a náklady na restrukturalizaci nebo nájmy – pozn. red.) přesáhl 100 milionů korun a meziročně tak stoupl o 10 procent. Přibližně 100 milionů korun pak firma letos plánuje investovat do svého rozvoje a otevírá nové pracovní příležitosti v Česku i na Slovensku.

„Růst tržeb ukazuje, že zákazníci oceňují služby Leo Expressu, které patří k nejlepším v dálkové dopravě ve střední Evropě, zejména ve vyšších třídách,“ uvedl vedoucí komunikace firmy Emil Sedlařík.

„Leo Express vede také statistiky přesnosti a bezpečnosti a zároveň nabízí špičkové stravování s donáškou až na místo,“ doplnil Sedlařík.

Od 18. května Leo Express posílil provoz z Prahy do Katovic a Krakova na tři vlaky týdně a od 1. června nabídne v ostatní dny autobusové spojení z Ostravy do Polska.

V letošním roce se dopravce soustředí především na spuštění linky Bratislava-Komárno nebo na nový korporátní program pro firemní zákazníky.  

„Vidíme rostoucí zájem cestujících o tyto destinace,‘ uvedl Sedlařík.

Firmy, které se zapojí do programu firemního cestování operátora, mohou mezitím nově využívat pětiprocentní slevu, která se zvyšuje až na 10 procent v závislosti na jejich klouzavých ročních výdajích; svým zaměstnancům mohou nabídnout až dvacetiprocentní cashback na jejich osobní cesty.

Proces rezervace jízdenek nyní také upozorňuje zaměstnance, pokud cestuje osoba na invalidním vozíku, čímž odpadá dřívější nutnost, aby cestující informoval provozovatele e-mailem. Domluvy budou potvrzeny nejpozději 24 h před odjezdem. Leo Express uvedl, že jeho nízkopodlažní vozový park mu umožnil být prvním českým dálkovým dopravcem, který takovou službu nabízí.

Leo Express je soukromý dopravce poskytující železniční a autobusovou osobní dopravu ve Střední Evropě. Dopravce primárně působí na komerční trase Praha–Ostrava, jeho vlaky zajíždí i do Košic či Krakova. Od prosince 2019 provozuje také regionální vlaky na Pardubicku. Cestujícím Leo Express nabízí moderní bezbariérové vlaky, online správu jízdenek, věrnostní program, elektrické zásuvky, Wi-Fi, polohovatelné sedačky v každé třídě, pečlivě vybrané občerstvení a profesionální obsluhu.

Leo Express v roce 2022 převezl téměř 1,5 milionu cestujících nejen v Česku, ale také na Slovensku, v Polsku a na Ukrajině. Z toho bylo 938 tisíc na komerčních spojích mezí Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště či Ostravskem a dále na Slovensko a do Polska.

Na regionálních spojích na Orlicku to bylo přes půl milionu lidí. Celkem pak vypravil 5 444 vlakových spojů. Ty na kolejích ujely 2,3 milionu kilometrů. Návaznými autobusovými spoji na Ukrajinu a zpět pak společnost přepravila na 19 tisíc cestujících. 

Slovensko se již nyní výrazně podílí na počtu přepravených osob. Celkem zde Leo Express v loňském roce převezl 142 tisíc cestujících a vypravil přes 1 100 spojů. Ty ujely celkem 356 tisíc kilometrů.  

(nik)