William Matthews Associates. To je vítězné architektonické studio, které uspělo s návrhem nové pražské lanovky z Prahy 6 do Bohnic na Praze 8. Světoznámí architekti, kteří stojí i za londýnskou lanovkou (London Cable Car) nebo za modernizací nádraží London Bridge, by se měli podle informací podílet i na nové budově pro Správu železnic. Ekonomický deník přináší všechny ostatní návrhy, které byly do soutěže přihlášeny. Posuďte sami, zda zvítězil ten pravý.
Do otevřené soutěže, kterou vyhlásil Dopravní podnik hl.m.Prahy v květnu, se přihlásilo 23 zájemců z devíti evropských zemí. Porota následně vybrala pět týmů, jejichž úkolem bylo vypracovat architektonické návrhy všech tří stanic a pěti podpěr s ohledem na umístění budoucí lanovky a její okolí či přírodní reliéf.
1.místo: William Matthews
První cenu obdržel britský tým William Matthews Associates ve spolupráci s Boele Architects a Expedition Engineering a za podpory konzultantů DCSA a Agile CE.

2. místo: ov architekti a Studio Olgoj Chorchoj

3. místo: ZT GmbH – Studio Innsbruck, Snøhetta

Finalisté: Grimshaw International Limited a DWAA

DWAA, vizualizace stanice Bohnice. Foto: DPP
Porota považuje za klíč k úspěchu vítězného návrhu jeho celistvost a zohlednění okolních podmínek, jak přírodních, tak městských.
Každá stanice má podle poroty soutěže „velmi dobrou šanci vhodně reagovat na své umístění při využití krajiny jako nedílné součásti návrhu“.
Jana Bartošová