Středa, 10. srpna, 2022

Konec trápení. Ze Smíchova do Radotína už bez výluk, otevřena bude i zastávka v Chuchli

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Se začátkem prázdnin skončí výrazná omezení provozu mezi stanicemi Praha-Smíchov a Praha-Radotín. Od pátku 1. července budou vlaky využívat jak dvoukolejný úsek ze Smíchova do odbočky Tunel, tak i navazující čtyřkolejnou část do Radotína. Otevřena bude i přeložená zastávka Praha-Velká Chuchle.


V mezistaničním úseku došlo ke zrušení dočasné odbočky Barrandov. Naopak trvalá odbočka Tunel umožní vlakům od 1. července využívat všechny čtyři zmodernizované koleje ve směru na Radotín. Pro cestující se současně otevřou dvě nová nástupiště zastávky ve Velké Chuchli, která se nyní nacházejí blíže k tamnímu železničnímu přejezdu.

Vizualizace budoucího nadjezdu nad Chuchlí. Foto: Ministerstvo dopravy


Správa železnic nyní přesouvá stavební činost do stanice Praha-Radotín. Za několik měsíců zde zahájí výstavbu nové výpravní budovy.

V Radotíně budou pro cestující v první polovině července otevřena stávající dvě nástupiště. Přístup na ně bude zajištěn z Vrážské ulice.

Od poloviny července až do prosince bude v provozu nové ostrovní nástupiště s dvěma nástupními hranami. Cestující se dostanou k vlakům jak podchodem z Prvomájové ulice, tak i z ulice Na Betonce.


Přístup na ostrovní nástupiště z Vrážské ulice a přechod přes celé kolejiště bude zajištěn po stávající provizorní lávce.

Mapa znázorňuje výstavbu nové železniční trati Praha-Beroun. Foto: Správa železnic


Na konci léta plánuje Správa železnic zahájit výstavbu nové výpravní budovy v Radotíně, v současné době vybírá zhotovitele prací. Stávající budova se následně využije jako služebna městské policie. V příštím roce by pak měla začít výstavba nového nadjezdu nad železniční tratí ve Velké Chuchli.

Investiční akce s názvem Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice začala v srpnu 2019, její dokončení je plánováno v únoru příštího roku.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby dosahují výše 3,67 miliardy korun. Projekt je spolufinancován EU z Nástroje pro propojení Evropy.

Jana Bartošová

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

FacebookTwitter