INZERCE

Energokarta - ilustrativní foto. Zdroj: společnost Axigon

Když tankovací karta nestačí. Axigon přichází s řešením pro majitele elektromobilů

Nákupní aliance Axigon, která v minulých letech zahýbala s trhem tankovacích karet pro firemní auta, vstupuje na nový trh. Začala firmám a podnikatelům poskytovat takzvanou Energokartu, která je akceptována u hlavních sítí veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku. Konkrétně se jedná o stanice provozované společnostmi ČEZ, PRE a E.ON.

Energokarta nahrazuje několik čipů pro dobíjení u různých provozovatelů, šetří náklady i administrativu. „Zahájili jsme spolupráci se Skupinou ČEZ, která provozuje největší síť veřejných dobíjecích stanic, a současně i s Pražskou energetikou a společností E.ON Energie. Dohromady jde o více než 70 procent dobíjecích stanic v České republice,“ říká generální ředitel nákupní aliance Axigon Damir Duraković.

Firma nebo živnostník nemusí podepisovat dílčí smlouvy s jednotlivými provozovateli stanic. „V případě zájmu získá zdarma jedinou Energokartu, která je akceptována ve všech zmíněných sítích. Není tak nutné disponovat několika různými čipy pro odběr energie od každého dodavatele zvlášť, jak bylo dosud obvyklé,“ zmínil Damir Duraković a dodal, že v průběhu letošního roku počítá s rozšířením akceptační sítě Energokarty o dobíjecí stanice v majetku skupiny innogy.

Energokarta funguje podobně jako tankovací karty. Veškeré transakce se promítnou do jediné společné faktury za nabíjení v předešlém měsíci, kterou Axigon následně pošle klientovi. Axigon uvádí, že na jeho tankovací karty nakoupí firemní řidiči a živnostníci přes čtyři miliony litrů paliva měsíčně. Vlastníkem firmy Axigon je společnost Alphaduct, za kterou stojí podnikatel Vladimír Komár.

Podle údajů ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) se v České republice ke konci loňského roku nacházelo 734 nabíjecích stanic a na nich dohromady 1516 nabíjecích bodů. O rok dříve přitom ministerstvo evidovalo pouze 237 stanic. Odpovídající skok nastal také ve statistikách nově registrovaných elektromobilů, kterých bylo podle Svazu dovozců automobilů loni meziročně 4,5krát více.

Tomáš Rovný