Devatenáctikilometrový úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova postaví čtveřice firem za 9,1 miliardy korun. ŘSD vybralo vítěze tendru s nabídkou o třetinu levnější, než byl předpoklad. Jde o poslední část celé dálnice, která má být hotová v roce 2028.

Úsek mezi Jaroměří a Trutnovem postaví za 9,087 miliardy korun bez DPH sdružení Eurovia CZ, MI Roads, Metrostav TBR a M – Silnice. Na sociální síti X o tom informoval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. „Na stavbu délky 19,6 kilometru je vydáno stavební povolení v právní moci a probíhá záchranný archeologický výzkum,“ uvedl.

Válka archeologů o tendr

ŘSD se muselo na úseku vypořádat mimo jiné právě i se spory mezi archeology. Nakonec přistoupilo na rozdělení zakázky. Využilo možnost dynamického nákupního systému, který státní organizace začala aktuálně ve větší míře využívat kvůli blokování zakázek. Ekonomický deník o tom nedávno informoval.

Na prvním úseku části dálnice záchranné archeologické práce vysoutěžilo sdružení Eurovia CZ a Archaia za cenu 95,5 milionu korun bez DPH. Terénní práce podle Mátla potrvají 135 dní. Stejné společnosti budou mít na starosti i druhý úsek za cenu 46,6 milionu korun bez DPH, doba trvání terénní části bude obdobná jako u prvního úseku.

Archeologické práce na třetí části úseku vysoutěžilo sdružení Samson Praha a Labrys za cenu 54,5 milionu korun bez DPH, doba trvání terénních prací je podle Mátla 90 dní.

Mohlo by vás zajímat

Stavba, most, jeřáb
Stavba dálnice D11 pokračuje, haldy zůstávají. Foto: ŘSD

Čtěte také: Jak zrychlit výstavbu dálnic v Česku? Státní podnik zkouší novinku

Stavba navazujícího úseku dálnice D11 z Trutnova na hranici s Polskem za 11,7 miliardy korun bez DPH začala loni v říjnu. Spory v tendru mezi společností Budimex a MI Roads zahájení zdržely o deset měsíců.

Radioaktivní haldy na cestě

Výstavbu části dálnice mezi Trutnovem a hranicemi s Polskem navíc komplikují i radioaktivní haldy. Jak Ekonomický deník informoval, musel se změnit plán stavebních prací. Aby se minimalizovalo zpoždění, začíná razit tunel Opevnění jako první před tunelem Poříčí. Likvidace hald je naplánovaná do konce letošního roku.

Dálnici D11 z Prahy do Hradce Králové a na hranici s Polskem začal stát stavět v roce 1978, první devatenáctikilometrový úsek z Prahy do Bříství byl otevřen v říjnu 1984.