Německé železniční a dopravní odbory EVG jdou tvrdě proti rozdělení Deutsche Bahn, které požaduje CDU/CSU. „Friedrich Merz (lídr opoziční Křesťanskodemokratické unie – CDU a možný německý kancléř – pozn. red.) a unie si v otázce železnice zahrávají s ohněm. Každý, kdo chce rozbít železnici, neřeší žádný z existujících problémů, ale pouze vytváří nové,“ řekl tiskové agentuře dpa šéf odborů EVG Martin Burkert.
Ve svém volebním programu CDU/CSU vyzývá k restrukturalizaci spolkové železnice.
„Pro větší konkurenci musí být sektory infrastruktury a dopravy odděleny silněji než dříve,“ uvádí se ve zprávě. O rozdělení železniční skupiny Deutsche Bahn se diskutuje delší dobu. Jedním z argumentů je umožnit na železnici větší konkurenci. Nedávno se proti rozdělení Deutsche Bahn vyslovil také ministr dopravy Volker Wissing (nezávislý).
„Oddělení sítě a provozu jje na úkor kvality a zaměstnanců. Místo toho je zapotřebí dlouhodobé a adekvátní financování, jako v Rakousku a Švýcarsku,“ prohlásil Burkert.
Mohlo by vás zajímat
Na začátek února – v den konání spolkové stranické konference CDU – svolává EVG demonstraci proti demontáži železnice pod heslem Budoucnost železnice můžeme dělat jen společně.
„Úplné přeorientování Deutsche Bahn je nezbytné, pokud se má výkonnost na železnici zlepšit,“ řekl místopředseda parlamentní skupiny Unie Ulrich Lange (CSU) zpravodajskému portálu Politico.
„To si musí postupně uvědomit i Martin Burkert,“ zareagoval Lange na výroky šéfa EVG Martina Burkerta, který je k plánům na rozdělení Deutsche Bahn kritický.
„Za posledních 20 let jsme v rámci stávajících struktur Deutsche Bahn přijali mnoho opatření. Nyní si musíme uvědomit, že to nevedlo k úspěchu. Proto musíme zaujmout jiný přístup. Infrastrukturní a dopravní sektor musí být odděleny a federální vláda musí znovu získat odpovědnost za železniční síť,“ řekl dále Lange a Burkerta pozván, aby se podílel na utváření přechodného období.