Jednotky polského výrobce PESA, které provozuje dopravce RegioJet na lince S49 mezi Roztoky u Prahy, Libní a Hostivaří a na lince S61 z pražského hlavního nádraží do Úval, mají problémy s „bezbariérovostí“. Cestující si stěžují na výšku schůdků, které nedoléhají k hraně nástupišť. „V tuto chvíli probíhá posouzení možných úprav z technického, legislativního i ekonomického hlediska,“ odpověděla na dotaz Ekonomického deníku mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.

Teprve na základě tohoto vyhodnocení bude podle ní možné určit konkrétní kroky, které povedou ke zlepšení současného stavu. „Vozidla splňují všechny platné normy i požadavky objednatele dopravy. Přesto bude RegioJet ve spolupráci s objednatelem dopravy (ROPID) a dalšími partnery hledat vhodné řešení, které dále zlepší komfort cestujících,“ sdělila mluvčí RegioJetu.

Jednotky nasazené na lince S61 jsou podle mluvčí bezbariérové a vybavené plošinou, která umožňuje nástup i osobám na vozíku či s omezenou schopností pohybu. Na sociální síti Facebook se ale objevily fotografie, kdy je hrana schůdku znatelně pod hranou nástupiště. Ke kritice se přidala řada cestujících. „Denně si na to dávám pozor a nestačím u toho kroutit hlavou,“ uvedl jeden z nich.

„Polský hnátolam. Přestože má podlahu ve výšce v úrovni nástupiště, chtěl bych vidět toho smělce, který by toto vozidlo označil za bezbariérové,“ uvedl další.

Mohlo by vás zajímat

Praha podle dopravce ušetřila

RegioJet nasadil sedm nových jednotek PESA Elf.eu na linky S49 a S61 letos 1. dubna. Ke spuštění nové linky S61 došlo s tříměsíčním zpožděním, protože výrobce PESA nedodal nové vozy včas.

Vlaky RegioJet na lince S61 mají aktuálně jezdit podle plánu každých 30 minut ve špičce a každých 60 minut mimo špičku. V kombinaci s ostatními linkami v oblasti tak nabídnou interval do centra každých 10 až 15 minut. Na lince S49 nové elektrické jednotky nahradily dosavadní starší motorové vozy.

Dopravce RegioJet ve výběrovém řízení na provoz linek nabídl cenu 162,3 milionu korun ročně. Praha přitom podle něj původně očekávala, že roční náklady dosáhnou přibližně 250 milionů korun.

Jak RegioJet informoval při spuštění linky S61, elektrické jednotky PESA Elf.eu jsou vybaveny klimatizací, bezbariérovým přístupem, oddílem 1. třídy a vysokorychlostní Wi-Fi. Každá jednotka pojme až 231 sedících cestujících. Vlaky jsou také vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS.