INZERCE

Velká odpočívka Střechov na dálnici D 1 projde rozsáhlou rekonstrukcí. Foto: ŘSD

Jedno z nejstarších odpočívadel na D1 projde rekonstrukcí, řidiče čekají omezení

Ředitelství silnic a dálnic zahajuje velkou modernizaci odpočívky Střechov na 52. kilometru směrem na Prahu. Jedná se o jednu z původních odpočívek ze 70. let 20. století a kapacitně jde o velkou odpočívku s motorestem. Řidiči musejí počítat s úplnou uzavírkou odpočívadla a především s uzavřením podjezdu pod dálnicí D1.

O nadcházejícím víkendu bude zhotovitel Metrostav Infrastructure realizovat dopravně inženýrské opatření a v pondělí 2.5. dojde k frézování starých konstrukčních vrstev.

Hlavním cílem je modernizace odpočívky a navýšení parkovacích stání pro nákladní automobily, neboť současný stav a řešení uspořádání stání je nedostatečný.

Počet parkovacích míst bude dvojnásobný

Šikmé parkovací plochy pro návěsové nákladní soupravy po rekonstrukci vzrostou ze současných 42 na 98 míst a celkově se kapacita proti stávajícímu stavu zvýší o 90 míst, což je téměř dvojnásobek stávajícího stavu.

S modernizací souvisí také kompletní rekonstrukce kanalizace a odvodnění, rekonstrukce osvětlení (nově LED), výstavba nové retenční nádrže, vybudování odlučovače ropných látek, kamerového dohledu a dětského hřiště u parkovacích stání pro osobní vozidla.

Na odpočívce budou osazeny nové stoly a lavice, v rámci vegetačních úprav dojde k zatravnění a vysazení nových dřevin. V budoucnu se počítá i s dobíjecí stanicí pro elektromobily.

Celá rekonstrukce vyjde na zhruba 128 milionů korun. S opětovným uvedením do provozu se počítá na přelomu srpna a září tohoto roku.

Pokračují i práce na D 10

Nadále pokračuje i rekonstrukce sedmikilometrového úseku dálnice D 10 mezi Benátkami nad Jizerou a Tuřicemi. Momentálně probíhá pokládka nové obrusné vrstvy v pravé polovině jízdního pásu, dokončují se práce na odvodnění a mostních závěrech v této části jízdního pásu. Přestavba dopravně inženýrského opatření je plánována na příští týden.

Režimu vedení dopravy zůstane zachován jako doposud 1/1+2 s tím, že v opravovaném jízdním pásu se provoz přesune z levé poloviny pravou, která je již opravena. To bude zajímat zejména řidiče, kteří z důvodu oprav nemohli použít EXIT 27 ve směru Benátky nad Jizerou.

Jana Bartošová