Polovina diváků klasické televize však tvrdí, že i přesto nenachází dostatečně zajímavý obsah, na který by se dívali na denní bázi.
Televizní reklama i teleshopingové nabídky podle nich nejsou dostatečně sofistikované a personalizované, neuspokojují naše potřeby, nepřekvapují a neinspirují. Velká část diváků se proto tradiční televizní reklamě vyhýbá.
Jakmile se reklama na televizní obrazovce objeví,více než polovina dotazovaných respondentů přepíná na jiný kanál. 43 % z nás během reklamy odejde od televize a dělá něco jiného a 34 % z nás si reklamní čas krátí brouzdáním na internetu a sociálních sítích. Někteří diváci si program nahrávají, aby se na něj mohli podívat později a reklamy přetočit.
Systém prohlížení programů a reklamy se liší v případě klasické televize a videa na vyžádání na internetu např. na YouTube. V klasické televizi je běžné, že diváci přepínáním mezi programy náhodou narazí na něco, co je zaujme. Narozdíl od toho na YouTube k obsahu přistupují tak, že předem ví, co je k dispozici.Toto je evidentní v současné praxi, kdy si prostřednictvím sociálních sítí posíláme s kamarády nebo rodinou zajímavé odkazy.
Reklama online např. na začátku přehrávání videa na YouTube je přijímána lépe a není považována za tak rušivou, neboť ji vidíme na začátku a poté už neruší přehrávaný klip. On-line prostředí je ideální pro méně rušivé reklamy přizpůsobené publiku.
Až 31 % dotázaných přitom připouští, že si přeje dostávat doporučení a tipy na základě svých sledovacích návyků. 40 % dotazovaných uvedlo, že by je zajímalo vytvořit si reklamu na míru na základě svých preferencí, což by poskytlo více personalizovaný zážitek.
Nejnovější studie Ericsson ConsumerLab „TV & Media Report 2015“ vychází jednou ročně a reprezentuje názor 680 milionů lidí. Průzkumu, který studii předcházel, se zúčastnilo 22 500 respondentů různých věkových skupin ve dvou desítkách států, přičemž zde byla výrazně zastoupena i Evropa.
-of-