V září 2015 zaznamenala oblast internetové display reklamy meziměsíční nárůst o 33 %. Zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 572 milionů korun.
Největším zadavatelem přitom byl LMC. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil poskytovatel internetových služeb LMC, který v září využil reklamní prostor v hodnotě 18,5 milionů korun. Na druhé příčce skončila s inzercí v hodnotě 15,1 milionů korun společnost Procter & Gamble a na třetí pozici se umístil internetový obchodník Alza.cz s využitým reklamním prostorem v hodnotě 15 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v září vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 531 milionů korun.
Provozovatel | Cena (září 2015) | Cena (srpen 2015) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 233 052 000 Kč | 155 277 000 Kč | 50% |
Economia | 53 339 000 Kč | 43 974 000 Kč | 21% |
MAFRA | 53 135 000 Kč | 44 114 000 Kč | 20% |
Mladá fronta | 41 264 000 Kč | 30 011 000 Kč | 37% |
FTV Prima | 32 943 000 Kč | 34 818 000 Kč | -5% |
CET 21 | 32 267 000 Kč | 18 537 000 Kč | 74% |
CZECH NEWS CENTER | 26 250 000 Kč | 19 355 000 Kč | 36% |
Impression Media | 21 656 000 Kč | 11 451 000 Kč | 89% |
AdActive.cz | 19 443 000 Kč | 13 602 000 Kč | 43% |
Allegro AdMarket | 17 563 000 Kč | 20 853 000 Kč | -16% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, 8/2015 – 9/2015
-of-