INZERCE

Internetová display reklama v září rostla na 572 milionů korun

V září 2015 zaznamenala oblast internetové display reklamy meziměsíční nárůst o 33 %. Zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 572 milionů korun. 

Největším zadavatelem přitom byl LMC. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere, realizátor českého peoplemetrového projektu. 

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil poskytovatel internetových služeb LMC, který v září využil reklamní prostor v hodnotě 18,5 milionů korun. Na druhé příčce skončila s inzercí v hodnotě 15,1 milionů korun společnost Procter & Gamble a na třetí pozici se umístil internetový obchodník Alza.cz s využitým reklamním prostorem v hodnotě 15 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v září vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 531 milionů korun.

Provozovatel Cena (září 2015) Cena (srpen 2015) Meziměsíční změna
Seznam.cz 233 052 000 Kč 155 277 000 Kč 50%
Economia 53 339 000 Kč 43 974 000 Kč 21%
MAFRA 53 135 000 Kč 44 114 000 Kč 20%
Mladá fronta 41 264 000 Kč 30 011 000 Kč 37%
FTV Prima 32 943 000 Kč 34 818 000 Kč -5%
CET 21 32 267 000 Kč 18 537 000 Kč 74%
CZECH NEWS CENTER 26 250 000 Kč 19 355 000 Kč 36%
Impression Media 21 656 000 Kč 11 451 000 Kč 89%
AdActive.cz 19 443 000 Kč 13 602 000 Kč 43%
Allegro AdMarket 17 563 000 Kč 20 853 000 Kč -16%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, 8/2015 – 9/2015

 

-of-