Jednotky Českých drah pro dálkovou dopravu InterJet čeká plánovaná obnova. Celkem najely zhruba deset milionů kilometrů a podle státního dopravce proto zamíří na takzvané „vyvázání podvozků“ a jejich kompletní revizi. V šumperském závodě Škoda Pars čeká desítku vlaků kontrola dvojkolí či brzd. Práce by měly začít v těchto dnech a naplánovány jsou na rok.
Jednotky InterJet uvedl státní dopravce podle člena představenstva a náměstka generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiřího Ješety do provozu v jízdním řádu 2022 a nyní už má každá najeto zhruba milion kilometrů.
„To ilustruje jejich velké vytížení a vysokou disponibilitu. Každá jednotka najede denně více než 900 kilometrů a jejich hlavní využití je na vnitrostátních vlacích Západní expres a Krušnohor mezi Prahou a Chebem, kde si u našich cestujících získaly velkou oblibu a na železnici přilákaly další cestující,“ uvedl Ješeta.
Podle místopředsedy představenstva a náměstka generálního ředitele Českých drah pro servis Michala Krause oproti InterJetům u starších vozů dochází k obnově už při polovině najetých kilometrů. „U modernějších vozů typu UIC-Z je to tři čtvrtě milionu kilometrů a nejmodernější InterJety mohou najet až 1,2 milionu kilometrů,“ popsal Kraus.
Mohlo by vás zajímat

Pokud nějaké díly podle Českých drah už nevyhovují, dodavatel je při obnově vymění. „Ke zkrácení obnovy až na polovinu standardního času bude využit výměnný systém podvozků, který České dráhy za tímto účelem pořídily. Obnova bude zakončena zkušební jízdou rychlostí 160 kilometrů za hodinu,“ informoval dopravce.
České dráhy zakoupily deset pětivozových jednotek InterJet u společnosti Siemens a část výroby se uskutečnila také v ostravském závodě firmy Škoda Group. Do provozu byly uvedeny na přelomu let 2021 a 2022. Délka jednotky je 132 metrů a nabízí 333 míst pro sedící cestující. K dispozici jsou tři místa pro osoby na vozíku a místa pro uložení až osm jízdních kol.
Ve vlaku jsou k dispozici klimatizace, Wi-Fi, palubní zábavní a informační systém či zásuvky 230 V 50 Hz a USB porty pro napájení cestovní elektroniky, dětské kino nebo místa vyhrazená pro kočárky. Vozy mají velkoprostorové uspořádání s místy za sebou i proti sobě a se stoly. Sedačky v 1. i ve 2. třídě jsou polohovatelné. Speciálně upravená okna umožňují snazší průchod mobilního signálu.