Město Hradec Králové pořídí studii prověření přímého napojení chystaného severního obchvatu města na dálnici D11. Stávající řešení navržené Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které takzvanou severní tangentu napojuje na D11 přes přeložku silnice I/33 u areálu ČKD, zvedlo vlnu odporu u lidí v hradecké čtvrti Plotiště. Studii, která by měla stát do půl milionu korun, by chtěla mít radnice hotovou do poloviny roku 2025. Uvedl to náměstek primátorky pro památkovou péči a územní plánování Adam Záruba (Změna pro Hradec).

Pořízení studie vzešlo ze srpnového jednání vedení Hradce Králové s ministrem dopravy Martinem Kupkou (ODS) a generálním ředitelem ŘSD Radkem Mátlem. Strany se shodly na tom, že studie by měla být hotová co nejdříve. Pro 1,1 kilometru dlouhé napojení kolem areálu ČKD již ŘSD získalo územní rozhodnutí a začalo pracovat na získání stavebního povolení.

„Z dopravního hlediska se jedná o naprosto racionální záměr. Přímé napojení severní tangenty na D11 má i širokou podporu obyvatel města, zejména pak z místní části Plotiště,“ uvedl Záruba. S ŘSD bude Záruba také jednat o tom, zda by ŘSD do doby zpracování studie přerušilo přípravu stavby napojení tangenty.

Lidé z Plotišť by chtěli přímé vyvedení dopravy z tangenty na D11 přes pole severně od areálu ČKD, aby se zbavili tranzitní dopravy z blízkosti Plotišt. Aktuální návrh počítá s tím, že po přeložce I/33 s novým kruhovým objezdem na východní straně areálu ČKD se auta dostanou na kruhový objezd u ČKD a z něj po silnici I/35 na D11.

Mohlo by vás zajímat

Lidé z Plotišť také odmítají plánovanou plochu pro parkování a průmysl u silnice I/33 naproti areálu ČKD. Vadí jim, že parkoviště zabere úrodnou půdu. Představitelé města dříve upozornili, že případné změny ve využití dotčených ploch by mohly zásadně oddálit přijetí nového územního plánu města, který radnice chystá 15 let.

ŘSD se zahájením stavby napojení obchvatu, jejíž součástí je i vybudování nadjezdu nad železniční tratí Hradec Králové – Turnov, počítá v roce 2027. Hotovo by mohlo být v roce 2029. Stavba severního obchvatu města o délce 14,2 kilometru by mohla začít v roce 2029 a skončit v roce 2032.